Review: Slaap maar zacht – Linda Jansma

Uitgever: De Crime Compagnie
ISBN: 9789461095299
Aantal pagina’s: 317
Uitgave: Augustus 2021

Hartelijk dank aan Uitgeverij de Crime Compagnie voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Screenshot_20220105-142818_bolcom

Op de IC-afdeling waar verpleegkundige Maud werkt, ligt een man in coma. Niemand weet wie hij is. De rechercheur die belast is met het onderzoek, regelt een item over de onbekende man in Opsporing Verzocht, waarna een getuige zich meldt. Maar voor deze vrouw gehoord kan worden, overlijdt ze. Als er dan ook nog eens onverklaarbare dingen op de afdeling gebeuren, begint Maud te vermoeden dat iemand haar patient dood wil. Maar wie?
En waarom?

Okay, ik kan hier lang en breed over praten, maar dit boek vond ik dus echt gewoon waanzinnig goed! Loved it. Begon erin te lezen en had het dan ook binnen no time uit, wegleggen leek gewoon geen optie. De karakters zijn sterk en goed neergezet en het verhaal staat boordevol spanning. Want wie is die man die Maud “Tom” noemt en wat is er in vredesnaam allemaal aan de hand rondom zijn persoon. Als je denkt te weten hoe het in elkaar zit, is er wel weer een plottwist die je weer aan het twijfelen brengt. De spanningsboog is hoog in het verhaal en daar hou ik zo van. Als ik een thriller lees wil ik ook echt dat het echt spannend is en dat ik onderhand het puntje van mijn stoel verslijt met hoe ik erop zit tijdens het lezen. Deze kwam daar absoluut in de buurt en ik heb het dan ook echt met veel plezier gelezen.

IMG_20210908_222448_973

“Ik weet niet of je ooit nog wakker wordt, maar als dat mocht gebeuren en bij God, dat wens ik met heel mijn hart, dan zal je ergste nachtmerrie beginnen.”

Linda Jansma heeft een ontzettend fijne, vloeiende en vlotte schrijfstijl. Vanaf het moment dat ik erin begon zat ik al helemaal in het verhaal, dat zo ontzettend goed is neergezet. Misschien vond ik sommige dingen wel een beetje apart en niet kunnen, maar hey, het is fictie dus why not?! Maar overall vond ik het echt een ontzettend goed boek. Ik kan het dan ook zeker aan de thriller fans aanraden om dit boek te kopen en maak alsjeblieft even tijd ervoor vrij, want als je eenmaal in dit boek begint wil je het echt niet meer wegleggen tot het uit is. Ik kijk zeker uit naar volgende boeken van Linda haar hand, want met dit boek heeft ze me zo ontzettend nieuwsgierig gemaakt naar met wat voor verhalen ze nog meer kan gaan komen πŸ™‚

“Het voelde goed om te weten dat je macht had. Macht over een ander. Macht om te beslissen over leven en dood. ”Β

Cover: 🌟🌟🌟1/2