Review: #IkDateThuis – Lily Frank

Uitgever: Dutch Venture Publishing
ISBN: 9789403631950
Aantal pagina’s: 335
Uitgave: Oktober 2021

Hartelijk dank aan Uitgeverij Dutch Venture Publishing voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Ik Date Thuis - Kaft

Het valt niet mee om je liefdesleven weer op te pakken als je hart aan diggelen is gegooid. En het valt al helemaal niet mee om te daten als je door een intelligente lockdown aan huis hebt gekluisterd.

Samyra is het zat om te kniezen om een ex die haar gedumpt heeft. Ze is 24 jaar en heeft een leuke baan bij het theater, maar mist desondanks iemand in haar leven. Net als ze besloten heeft om weer te gaan daten, gooit het coronavirus roet in het eten. Toch geeft Samyra de moed niet op. Met alle online datingmogelijkheden moet ze vast ook thuis kunnen daten, mits haar irritante buurman het niet steeds verpest voor haar. Alles is in ieder geval beter dan accepteren dat haar ex Sander groot gelijk had dat hij haar verliet…

Ik was echt zo ontzettend benieuwd naar dit boek, ik had online op de FB-pagina die Lily aan had gemaakt tijdens de Corona tijd al veel stukjes gelezen over #IkDateThuis en die vond ik echt geweldig. Het beurde je gewoon echt even op tijdens de toch wel heavy tijd die we met zijn allen hebben meegemaakt. Dat vond ik al echt een ontzettend gaaf initiatief en toen dit verhaal dan ook echt in boekvorm verscheen werd ik helemaal happy. Ondanks dat ik persoonlijk zo niet zit te wachten op allemaal boeken over COVID-19, maar dit boek leek me op voorhand dan al wel helemaal leuk. Daarbij vind ik Lily ook echt een goede schrijver en heb ik tot nu toe haar boeken altijd met veel plezier gelezen. En gelukkig is dat ook deze keer weer het geval. De personages zijn goed uitgewerkt en tijdens het lezen lijkt het echt alsof je ze echt een beetje kent. Alsof je bevriend met ze raakt en dat is ontzettend leuk natuurlijk. Ik heb zelf nog nooit aan online daten gedaan, leek me altijd erg lastig en een hoop gedoe, maar dan ook nog in de tijd dat COVID-19, de wereld in zijn greep heeft, leek het me helemaal lastig. Al hebben wij wel twee vrienden die in deze gekke tijd via online daten een nieuwe liefde hebben gevonden waar ze echt een leuke relatie mee hebben gekregen, dus het kan wel echt! Ik hoopte dan ook zo dat het Samyra ook gegund zou worden.

Ik Date Thuis - 01

Natuurlijk is het niet echt een onderwerp perse waar iedereen nou echt behoefte aan heeft, het beheerst ieders leven al zo erg. Maar juist daarom kan dit boek ook echt een steuntje in de rug zijn voor een ieder die dit leest. Het is echt een heerlijk verhaal, met natuurlijk ook serieuze momenten en dingen die men in het leven meemaakt die gewoon echt niet tof zijn, maar over het algemeen is het een geweldig, grappig en vrolijk verhaal. Ik leefde echt zo mee met de personages en kon me zoveel levendig voor de geest halen tijdens het lezen. Ik heb ook echt keihard moeten lachen om bepaalde stukken. Ondanks dat Corona erin voorkomt en het ook heel dichtbij komt voor de personages. Maar dat maakt dit boek extra goed, of je nou wel of niet gedatet hebt in deze tijd, het is voor zoveel mensen zo herkenbaar. Dit is een boek dat je absoluut kan opvrolijken tijdens moeilijke tijden en wat ervoor zal zorgen dat je weer een lach op je gezicht krijgt. Die lach die elk mens gewoon wel eens nodig heeft in het leven. Dat je doet geloven dat liefde ondanks wat er ook in deze wereld gebeurd, altijd zal blijven bestaan. En vaak is het al zo dichtbij en hoef je er alleen maar even je ogen voor open te doen. Ik kan dit boek daarom alleen maar aanraden, laat je meevoeren in dit heerlijke feelgood verhaal en je zult er echt geen spijt van krijgen. Loved it!

Covers: 🌟🌟🌟1/2
Verhaal: 🌟🌟🌟🌟1/2