Review: De Meesterdief – Emmelie Arents

Serie: Woestijndief #2
ISBN: 9789464208238
Aantal pagina’s: 361
Uitgave: September 2021

Hartelijk dank aan Uitgeverij Hamley BooksΒ  voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

De Meesterdief kaft

Taran is klaar om een nieuw leven op te bouwen en zijn pijnlijke verleden een plaats te geven. Wanneer de prins wordt vermist en Saradan ten onder dreigt te gaan aan Dode Magie, schakelt de sultan Taran’s hulp in. Taran reist naar het verlaten eiland Turat om de zeldzame qalzarabloem te vinden, die het hart van de prins en het lot van Saradan kan redden. Maar het eiland is niet verlaten. Niets is wat het lijkt. Niemand is te vertrouwen. Een nieuw, dodelijk spel gaat van start.

Het eerste wat mij opviel aan dit boek was de onwijs gave cover, de kleuren zijn prachtig met elkaar verweven, de prachtige letters en al doet gewoon schreeuwen om gelezen te worden. Nu wou ik dat ook al heel erg graag, want ik heb werkelijk genoten van het eerste deel (recensie de Woestijndief) en was daardoor dan ook razend benieuwd hoe het verhaal verder zou lopen. Hoe zou het met Taran en de andere personages gaan en wat staat ze nog meer te wachten? Ik moest het gewoon weten en toen dit boek dan ook op de mat viel, ben ik er diezelfde avond in begonnen met lezen.

De Meesterdief 01

“Een storm was op komst, misschien wel de zwaarste die een hart kon verduren.”

Al bij het openslaan van het boek en het zien van de prachtig vormgegeven hoofdstukken wil je gewoon niets anders dan lezen, lezen en nog eens lezen. Want niet alleen de cover is prachtig, maar zo is de vormgeving binnenin het boek dat ook, het is mysterieus en geeft je al gelijk het juiste gevoel mee. Gelijk word je meegenomen de wereld van Taran in en al snel zie je het in je hoofd tot leven komen. Emmelie heeft zo’n ontzettend vlotte, fijne beeldende schrijfstijl, freaking love it. De personages komen goed tot hun recht en ook al had ik misschien zo mijn vermoedens bij sommige dingen, toch gebeurde er van alles wat ik niet zag aankomen. Het boek heeft de juiste dosis spanning en avontuur, met een prachtige wereldopbouw, de personages zijn zo goed neergezet dat je je er als lezer een goed beeld bij kan vormen en het gevoel krijgt ze echt te kennen. Ik keek zo uit naar dit tweede deel in deze tweeluik en het heeft me ook echt niet teleur gesteld. Het is van begin tot eind spannend en neemt je mee die mysterieuze wereld in. Je leeft mee met de personages en bij sommigen kun je ze wel wat. Het verhaal komt realistisch over, al is dit gelukkig in het echt niet mogelijk…nou ja… laten we gewoon hopen van niet πŸ˜›

De Meesterdief 02

“Ik zwaaide woest met mijn mes alsof het zou uitmaken. Toen ik me omdraaide was het te laat.”

Als het goed (nou ja, goed?) is, dan is met De Meesterdief dit tweeluik tot zijn einde gekomen en oh wat ga ik het missen, ik ben echt zielsveel van de wereld en haar personages gaan houden. Liefste neem ik helemaal nog geen afscheid ervan. Ook kan ik gewoon niet anders dan je ze van harte aanraden, want ze zijn echt zo onwijs goed! Graag had ik nog veel meer gelezen over deze prachtige wereld, die ik zeker een plek in mijn hart heb gegeven en ik kijk sowieso alweer uit naar Emmelie haar volgende boek. Want dat zij ook wel de Vlaamse Leigh Bardugo (een van mijn favoriete schrijvers) wordt genoemd, ben ik het absoluut volmondig mee eens. Wat kan ze toch verslavend goed schrijven. En wat zijn de covers keer op keer prachtig. I love it. Dus ben jij op zoek naar een gave serie, stop maar met zoeken, want met deze duologie heb je die zeker in handen. Heel veel leesplezier in ieder geval van mij gewenst.

De Meesterdief Blogtour Banner

“Hebben geweldige verhalen altijd een goed einde?”Ik wilde de stoel weggooien. ‘Nee.’zei ik. ‘Sommige breken je hart. ‘Zijn ze daarom slecht?’ ‘Niet als ze hoop geven op een betere toekomst.”