Review: Onvolmaakt & Onvolledig – Kyra Mind

Serie: Beschadigd duet
ISBN: Onvolmaakt: 9789493030930 Onvolledig: 9789464200003
Aantal pagina’s: 251 & 233
Uitgave: 2020 & 2021

Hartelijk dank aan Uitgeverij SVM Publishing voor het beschikbaar stellen van de recensie-exemplaren in ruil voor mijn eerlijke mening.

Onvolmaakt - Kaft

Ik ga weer een review doen van een duologie, maar dan wederom samen in één blog bericht. Dit keer gaat het om het Beschadigd duet: Onvolmaakt (boek 1) en Onvolledig (boek 2). We volgen in deze duologie de levens van Isabel en James. Twee totaal verschillende mensen die elkaar op een nogal aparte manier tegen het lijf lopen…okay…de eerste keer dat ze in elkaars buurt waren daar weet Isabel niets van en James weer wel, maar daar komt ze vrij snel achter. Isabel is voor haar vriend, Sebastian, wat zij dacht de liefde van haar leven, naar de andere kant van de wereld vertrokken en denkt daar met hem een geweldige toekomst op te kunnen bouwen. Deze droom wordt echter nogal ruw verstoord wanneer ze hem met een andere vrouw in bed aantreft. Ze pakte gelijk haar spullen en heeft hem verlaten, ze is er volledig klaar mee. Dan komt ze James tegen in de tent waar ze even aan het bijkomen is en ze laat zich verleiden om met hem mee naar zijn boot te gaan. Daar komt ze erachter dat James toch niet de persoon is wie zij dacht dat hij zou zijn. Toch hebben de twee een enorme aantrekkingskracht naar elkaar, ondanks dat ze bij James het bloed onder zijn nagels vandaan weet te halen met haar bijdehante opmerkingen en gedrag. Dat is hij normaal niet gewend, dat vrouwen zo tegen hem doen. Maar ook James kan al snel niet anders meer dan toegeven dat Isabel het voor hem is, hoe absurd hun relatie misschien ook kan zijn.

“Voor mijn gevoel ben ik helemaal niemand verloren, want ik heb nooit iemand gehad.”

Of Isabel en James het nou willen of niet, ze vallen toch echt voor elkaar. En als ze dachten dat hun leven hiervoor al niet makkelijk en easy was verlopen, dan staat ze nu helemaal nog van alles te wachten. En is Isabel wel tegen het leven dat James leidt bestand? Kan zij dit aan en heeft hun relatie kans van slagen ondanks dat ze beiden onwijs beschadigd zijn?

Onvolledig - Kaft

“Ik weet niet eens hoe dat moet, van iemand houden. Toch weet ik zeker dat dat hetgeen is wat ik voel. En nu ben ik doodsbang om het te verpesten, want ik weet dat ik dat zal doen – dat doe ik namelijk altijd.”

Je leest het verhaal vanuit twee perspectieven, namelijk vanuit die van James en van Isabel. Dit is echter geen moment storend omdat er duidelijk boven elk hoofdstuk wordt aangegeven vanuit wie je het dit keer leest. Het is geen gewone new adult, het is er zeker een met een duister randje eraan en ik weet dan ook niet of dit voor iedere lezer geschikt zou zijn. Zelf vond ik sommige dingen ook behoorlijk over de top, waardoor het voor mij persoonlijk ook weleens wat ongeloofwaardig werd. Wat op zich maar goed is ook, want daardoor hou je wel wat makkelijker afstand. Kyra Mind heeft wel een hele fijne en vlotte schrijfstijl waardoor je behoorlijk snel door het verhaal heen schiet met lezen. Voor degenen die houden van een vlot verhaal, met uitbundige en levendige personages, want dat zijn ze zeker (al vond ik Isabelle wel een tikkeltje naïef soms, maar goed dat hoort ook wel weer bij haar karakter) en een new adult verhaal met een duistere rand eraan, dan zit je met deze duologie helemaal goed en kan ik je ‘m ook zeker aanraden.

Covers: 🌟🌟🌟
Overall: 🌟🌟🌟1/2