Review: Wedden van wel? – Vannessa Thuyns

ISBN: 9789492585929
Aantal pagina’s: 341
Uitgave: augustus 2021

Hartelijk dank aan Uitgeverij Dutch Venture Publishing voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Wedden van wel - kaft

Robine heeft een motto: lang leve de lol! Ze woont niet voor niets vijfentwintighonderd kilometer van haar gecompliceerde familie, kritische ex-vriend en mislukte carrière vandaan.
Sep daarentegen wil niets liever dan dat zijn tweelingzus weer voorgoed in Amsterdam komt wonen, dus wanneer Robine voor een bezoek in Nederland is, bedenkt hij ter plekke een weddenschap. Als het Robine lukt om zijn werkgever Jasper te strikken als date voor een familiefeest, mag ze zonder protest en op haar broers kosten terug naar haar onbezonnen leven in Italië.
Helaas is advocaat Jasper wel het type: stug, onbereikbaar, te zelfverzekerd en belachelijk knap. Vol goede moed gaat Robine de uitdaging aan en ze doet alles om dit spelletje te winnen. Maar wat als Jasper toch  leuker blijkt te zijn dan ze in eerste instantie dacht…

En daar was dan weer een feel good van eigen bodem van Vannessa Thuyns. Toen ik zag dat deze eraan zat te komen werd ik al helemaal enthousiast. Ik hou van haar schrijfstijl die zowel liefde als net genoeg drama en humor bevat om tot nu toe elk verhaal weer een feest te maken om te mogen lezen. En gelukkig was dat met dit boek ook zeker weer het geval. De personages in dit boek zijn ontzettend leuk en al mocht ik haar zus Daphne eerst eigenlijk helemaal niet zo, begon ik tegen het einde toch wel weer sympathie voor haar te krijgen. Robine had mij al vanaf het begin voor haar gewonnen, wat is zij een heerlijk ontwapenend karakter.  En Sep, ach dat is toch gewoon ook een schat, zo’n broer zou iedereen zich wel wensen.

Wedden van wel 02

“Bienie, waar is het bij ons misgegaan? Hij stopt een hand in zijn zak en met zijn andere wrijft hij over zijn lichte baardje. Want als ik samen ben met jou voelt het als thuiskomen.”

Robine heeft haar leventje in Nederland al een tijdje geleden achter zit gelaten en vermaakt zich opperbest in het prachtige Italië. Eigenlijk wil ze voor geen goud terug naar Nederland meer, maar als haar tweelingbroer Sep haar uitdaagt, kan ze de verleiding om die aan te gaan toch niet weerstaan. Want kom op zeg, dat gaat haar toch zeker wel lukken! Echter is Jasper heel zo makkelijk nog niet om voor zich te winnen, dus daar gaat ze nog flink wat werk aan krijgen, als het haar al gaat lukken. Toch weet ze zijn aandacht op haar te richten. Al is dat dan niet omdat ze er nou zo zwoel uitziet, maar omdat ze in de problemen komt met haar tijdelijke baantje. Jasper biedt zich aan als haar advocaat in deze zaak en laat duidelijk merken dat het ook alleen daarvoor is. Als ze hem verder iets te melden heeft, dan zal dat via zijn assistente moeten. Gaat het Robine lukken om hem mee te nemen naar het feestje van haar vader? Of krijgt Sep zijn zin en zal ze zich toch gewonnen moeten geven en zich weer in Amsterdam moeten vestigen?

Wedden van wel 01

“Glimlachte Jasper van Gunniken naar me? Absoluut. Hij glimlachte dit keer niet in zichzelf. Dit was een oprechte glimlach en niet zomaar eentje, wauw, het was de mooiste glimlach die ik ooit heb gezien. Eindelijk!”

Het verhaal wordt verteld vanuit Robine haar perspectief en hierdoor leer je deze ontwapenende en spontane dame erg goed kennen. Haar familie is zoals het op de flaptekst al omschreven staat inderdaad ietwat gecompliceerd. Haar ex lijkt echt een droomvent, al is hij wel heel erg gefocust om haar terug te krijgen. Elk personage heeft wel iets en ze zijn allemaal zo ontzettend goed beschreven dat je al lezende snel een band met ze krijgt. Jasper lijkt een typische geslaagde advocaat, maar hoe beter ze elkaar leren kennen als goede kennissen, hoe meer ze zijn zachtere kanten leert kennen. En hierdoor wordt ook hij een heel stuk benaderbaar voor de lezer. Het verhaal zit ontzettend leuk in elkaar en ik heb me dan ook geen moment verveeld. Vannessa laat je zien dat hoe moeilijk sommige dingen soms ook kunnen lijken, dat dat niet perse betekend dat je ze niet kunt overwinnen. En dat de kracht van vriendschap en liefde zo ontzettend belangrijk is in het leven. Wederom weer een erg leuk verhaal, waar ik zeker van genoten heb. Gewoon een fijn boek om te lezen, die ook zeker een lach op je gezicht tovert door de heerlijk, licht sarcastische humor die erdoorheen verweven zit, ik hou ervan.

Wedden van wel - blogtour banner

“Heb jij weleens meegemaakt dat je denkt dat het allemaal niet erger kan, maar dat dat toch gebeurd en dat je de controle over je eigen leven kwijt bent?”

Vertelling: 🌟🌟🌟🌟1/2