Review: Seizoenenserie – Wendy Louise

ISBN: 1: 9789082908787 2: 9789082908749  3: 9789082908756
Uitvoering: Paperbacks
Aantal pagina’s: 1: 248  2: 191 3: 252
Uitgave: 2019 & 2020

Hartelijk dank aan Uitgeverij Wensboeken en Wendy Louise voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Seizoenenreeks

We gaan het eens een keertje anders doen, in plaats van alle drie de boeken in deze trilogie apart te recenseren, doe ik dat in een blog. Waarom? Omdat dat me af en toe gewoon leuk lijkt en ik wil kijken of dit ook bevalt op deze manier.

Seizoenenreeks 3

De seizoenenserie van Wendy Louise bestaat uit drie boeken genaamd : Wintermaan (2019) , Zomerster (2019) en het slot Lentezon (2020). Stuk voor stuk lekkere wegleesboeken voor op vakantie, in de zon op je balkon of in je tuin, of gewoon omdat je absoluut even behoefte hebt in een feelgood en wilt lachen. Want dat is iets waar de boeken van Wendy zeker voor kunnen zorgen, je uit een dip halen en je echt even die hoognodige lach bezorgen die je op dat moment zo hard nodig hebt. Ze heeft een heerlijk sarcastische humor en dat vind je dan ook volop terug tijdens het lezen van deze trilogie. Maar ook de romantiek, af en toe een wijze les tussendoor en de kracht van vriendschap staat zeker centraal.

Seizoenenreeks 2

“Houdt dit gevoel vast mijn kinderen, het warme gevoel van de liefde dat jullie nu voelen. Laat niemand zich ermee bemoeien en blijf geloven in elkaar. En heb elkaar lief, op alle mogelijke manieren.”

Marloe, Mandy en Mel zijn de rode draden die de boeken met elkaar verbinden, allen zijn ze naar het Canarische eiland, Lanzarote gegaan om daar te gaan werken als amidoras voor Happymoon, het entertainmentteam van Lanzarote. Hier helpen ze tijdens de vakantiemaanden de toeristen om een top vakantie mee te maken, zo treden ze op in shows, gaan zwemmen en zelfs voor de kids staat er van allerlei leuks op het programma. De meiden vinden het er geweldig, natuurlijk is het weer er prachtig, maar ook beginnen ze al vrij snel zielsveel van hun werk te houden, dit was wat ze wouden. Maar natuurlijk komen er al snel mannen op hun pad en raken ze verliefd. Maar zijn die voor altijd, of is het puur voor dat seizoen. Dat is nog te bezien natuurlijk.

Seizoenenreeks 1

“Mandy, je bent de beste amidora die ik sinds jaren zag. Maar je zou je hart erbuiten moeten laten. Dit werk is al zwaar genoeg zonder rompslomp.”

Door de drie boeken heen volg je de levens van de amidoras en de mannen waar ze hun hart aan verliezen. Je leeft dan ook echt met ze mee. De spontane en vloeiende schrijfstijl van Wendy neemt je mee hun levens in en laat daarmee ook genieten van het prachtige weer en de heerlijke vakantiesfeer. Maar buiten al dat moois, is er ook hartzeer, vriendschappen die op het spel staat en zo nog veel meer. Het is niet allemaal rozengeur en zonneschijn. En hoe het allemaal gaat aflopen dat lees je allemaal in het slot waar ze voor de laatste keer samenkomen en je meenemen naar hun meest spannendste en sexy zomer van hun leven. Dus wil jij je vakantiegevoel nog niet loslaten en ben je echt toe aan een zonnetje boven je hoofd en fijne feelgoods om te lezen, stop dan met zoeken en ga deze trilogie lezen. Ik vond ze zeker erg aangenaam om te lezen, soms had ik wel wat dingetjes die me tegen stonden in hoe de meiden deden en hoe makkelijk sommige dingen leken te gaan soms, maar dat hield me niet tegen om verder te lezen. En de humor die erin verweven zit is gewoon echt heerlijk! Dus pak er een lekker drankje bij en kruip in je stoel of waar dan ook en heb heel veel leesplezier!

Covers: 🌟🌟🌟½
Vertelling: 🌟🌟🌟½
Originaliteit: 🌟🌟🌟½