Review: De Schaduwkoningin

Uitgever: De Crime Compagnie
ISBN: 9789461095152
Aantal pagina’s: 356
Uitgave: april 2021

Hartelijk dank aan Uitgeverij De Crime Compagnie voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Schaduwkoningin - Kaft

Het gerucht gaat dat in de stallen van het paleis van Winchester een baby te vondeling is gelegd. Isa weet wie de ouders van het meisje zijn en moet dit levensgevaarlijke geheim koste wat het kost bewaren. Ze laat het meisje, Elvina, samen met haar eigen zoontje Arthur opgroeien in een afgelegen burcht. Als ze ouder worden gaan Elvina en Arthur regelmatig paardrijden in de omgeving. Tot ze op een dag niet thuiskomen…

Toen ik begon met het lezen van dit boek, wist ik niet dat er nog een eerste deel van was, namelijk: ‘Dans om de troon’, heb ik dit gemist tijdens het lezen? Nee, eigenlijk niet. Wil ik het alsnog lezen? Ja, absoluut. Het boek begint met een samenvatting van wat er gebeurd is en neemt je daarna heel vlot mee dit verhaal in.Β  Vanaf het allereerste moment zit de vaart er goed in, de schrijvers van het boek (het is namelijk geschreven door een schrijversduo) hebben een ontzettend, fijne en vlotte schrijfstijl die je tijdens het lezen alles goed voor ogen weten te geven, het is erg mooi beeldend geschreven, love that!

Schaduwkoningin - 1

“Er zijn dingen die jullie beter niet kunnen weten,’ zei ze tenslotte. “Dat leeft prettiger”.

Ik heb werkelijk genoten van dit boek, De spanning en de intriges vliegen je om de oren en op een gegeven moment weet je niet meer wat nou echt is en wat nou precies fictie is, dat is zo ontzettend knap gedaan. Ik kon het boek maar moeilijk wegleggen, ik vloog er echt doorheen met lezen. Het is echt zo goed geschreven en het is echt een verslavend goed verhaal. Sowieso ben ik gek op geschiedenis en historische verhalen, maar normaal niet zo op verhalen van schrijversduo’s, maar dit boek heeft bewezen dat ook ik het gaaf kan vinden. Je merkt niet dat het door twee personen geschreven is zo vloeiend gaat het in elkaar over, het is zo mooi gedaan. De ontknoping van dit boek was echt omg…ik zag veel aankomen, maar dat dus niet.

De vrouwen in dit boek zijn zo ontzettend krachtigΒ  en moedig, zo mooi beschreven, maar tegelijkertijd heftig dat het zo moest. De personages, het zijn er nogal wat, net als de gebeurtenissen, zijn ontzettend goed en je krijgt ook echt een band met hun en de wereld waarin ze leven. Alles is zo goed uitgewerkt en zo beeldend. Dit is gewoon een boek dat je gelezen moet hebben, maar wees dan slimmer dan mij en begin bij de eerste, dat is waarschijnlijk wel leuker en handiger, al moet ik eerlijk zeggen dat ik er geen moment last van heb gehad deze te hebben gelezen zonder haar voorloper. Ik ben om, dit schrijversduo ga ik zeker blijven volgen en wil ik absoluut meer van lezen. Ik ga dan ook echt het eerste deel proberen te bemachtigen in de lokale boekwinkel en anders bestellen bij ze πŸ™‚ Want ik wil meer lezen. Hou jij van historische romans, dan is dit boek het echt voor jou! Een absolute aanrader!

“Zal ik het antwoord dan maar geven? Je bent furieus op haar en wilt haar kwetsen waar en wanneer dat maag kan, uit wraak. Alleen: wraak is een slechte raadgever. Niet doen dus, uit lijfsbehoud.”

Vertelling: 🌟🌟🌟🌟1/2
Originaliteit: 🌟🌟🌟🌟1/2