Review: Geestenvanger — Latoya Morris

ISBN: 9789463967952
Aantal pagina’s: 198
Uitgave: 31 mei 2021

Geestenvanger - Kaft

`Flaptekst:
WELKOM IN KAMP WOLFF. WAAR GEVAAR OP DE LOER LIGT.
De onzekere Olivia gaat voor de zomervakantie naar een kamp waar ze over dierenverzorging leert. Ze krijgt het al snel aan de stok met de gemene Claire en haar vriendinnen. Het liefst zou ze meteen terug naar huis gaan, maar gelukkig zijn er ook aardige meisjes en jongens in hun kamp.
Het kamp blijkt veel leuke en leerzame dingen voor Olivia in petto te hebben, maar ze komt er achter dat er ook een griezelig mysterie om de plek heen hangt. Verhalen over Indianengeesten en reusachtige wilde dieren doen al snel de ronde, maar weinig kinderen in het kamp geloven er echt in. Totdat een van hen niet meer terugkeert van een groepswandeling in het bos.

Ik zou dit boek lezen voor de blogtour, maar onverwacht en heel snel kwam daar ineens dat we een nieuw huisje toegewezen kregen en nog maar een paar weekjes hadden tot de sleuteloverdracht, hierdoor ben ik dus een stukje later met mijn recensie. Maar hier is die dan toch. Ik kon even Jeff zijn bureau inpikken om wat recensies uit te schrijven, omdat hij gezellig een avondje gamen was met zijn beste vrienden 🙂 Zelf heb ik hier in ons nieuwe huisje nog geen plekje om aan te gaan zitten schrijven, maar hopelijk is ook dat snel opgelost zodat ik weer snel helemaal terug ben 🙂 Maar voor nu, de recensie over het jeugdboek Geestenvanger.

Allereerst de cover, want wat is dat weer een plaatje gewoon. Ik ben gek op dromenvangers, maak ze ook zelf en deze is gewoon erg mooi, zat er al aan te denken deze misschien eens proberen te gaan maken 🙂 Maar ook de hele kleurencombinatie en al, het maakt het zo af en past zo ontzettend goed bij het verhaal. Dus hiermee zeker al punten gescoord!

Geestenvanger 02

Geestenvanger” is Latoya haar debuut als jeugdauteur, hiervoor heeft ze al aardig wat boeken op haar naam staan, maar jeugd was er nog niet in voorgekomen. En ik moet eerlijk zeggen dat het boek me echt beviel. Aan de ene kant totaal anders dan al haar andere boeken, maar toch herken je haar er wel weer in terug. Latoya is erg goed in spanning in een verhaal weten te brengen en aan worldbuilding ook nooit een gebrek en dat ontbreekt dan ook zeer zeker niet in dit boek. Ik heb me werkelijk geen seconde verveeld. Het verhaal is spannend, vermakend, vol van avontuur en mysterie, maar ook echt een heerlijke pageturner. Er zijn mooie lessen door het verhaal heen verweven over pesten en vriendschap en elkaar vergeven en zo kom je nog wel meer dingen tegen die bijna ieder kind, maar ook volwassene wel kent. Of je nou tot de jeugd behoort of ouder, je zult zeker van dit boek kunnen genieten. Het leest heel fijn weg en voor ik het wist had ik het dan ook uit. Ben heel erg benieuwd of er meerdere boeken in het genre jeugd gaan komen van haar, want ik ga ze zeker lezen. Voor mij persoonlijk is dit debuut absoluut geslaagd en is het echt een dikke aanrader voor jeugd en tsja eigenlijk alle leeftijden wel erna. Latoya heeft gewoon een ontzettend fijne schrijfstijl die je vanaf de eerste bladzijde mee het verhaal inneemt en je pas los laat bij de laatste. I loved it!