Review: Hamley is jarig – Sandra J. Paul

ISBN: 9789464208221
Aantal pagina’s: 105
Uitgave: 4 mei 2021

Hamley is jarig - kaft

Maak kennis met Hamley, het avontuurlijke zwarte katje dat mensen verstaat.
Samen met haar zusjes en haar moeder woont Hamley in een gezellig huis en wordt ze vertroeteld door haar baasje Viola.
Viola is jarig en bij een verjaardag hoort taart. Alleen, zo zeggen de andere katten: dieren krijgen nooit taart en hun verjaardagen worden nooit gevierd. Dus besluit Hamley om dit te veranderen. Ze gaat op zoek naar taart voor haar dierenfamilie en belandt zo in een bakkerij.

Hamley is jarig 1

Ik las dit boek en ik kan gewoon niet anders dan zeggen dat het echt een ontzettend leuk verhaal is voor kinderen vanaf 8 jaar en weet je wat nog leuker is? Het is het eerste boek uit een nieuwe serie, dus er komen er nog veel meer. Hamley is een jonge zwarte kitten met een heerlijk nieuwsgierig, maar ook rechtvaardig karakter. Want inderdaad… Waarom worden de verjaardagen van mensen wel gevierd en die van de huisdieren niet? ( Okay, wij besteden er serieus wel altijd aandacht aan 🙂 ) Dus ik geef Hamley groot gelijk dat ze op avontuur is gegaan om een heuse taart voor haar verjaardag te gaan zoeken.

Hamley is jarig - Blogtour banner

Toen ik de cover van dit boekje zag was ik al gelijk verliefd op Hamley, want omg kijk dat schattige zwarte katje dan toch in die cupcake. Wie kan dat nou weerstaan? Ik ben ook echt blij het gelezen te hebben, soms heb je dat gewoon ook nodig als volwassene, even een kinderboek lezen. En dit vind ik dan ook echt een aanrader, het verhaal loopt heerlijk soepel en zit vol avontuur. Toch zitten er ook een aantal lessen in het boek waar kinderen veel aan kunnen hebben (volwassenen ook trouwens) en dat wordt op een leuke, speelse manier gebracht. Erg goed gedaan. Dit is gewoon het begin van een serie die absoluut een plekje in het hart van je kind en jouzelf zal geven. Sandra J. Paul is gewoon een echte duizendpoot, volgens mij is er gewoon geen genre wat ze niet tot een succes kan brengen door het te schrijven. Ik vind het echt zo knap. En ik weet zeker dat als mijn neefje en nichtje dit boekje zien staan in mijn boekenkast ze het ook zeker willen lezen.