Review: In het Duister – Tamara Arts

Genre: Young Adult/ Horror
ISBN: 9789463967686
Aantal pagina’s: 302
Uitgave: 18 maart 2021

In het duister- kaft

Toen ik de cover van “In het duister” voor het eerst zag, was ik al gelijk verkocht. Ik wist gewoon dat dit een boek is dat ik moest lezen. Dat huis alleen al en dat samen met de titel zorgden ervoor dat mijn interesse gewekt was. Maar bracht dit boek mij wat ik ervan verwacht had?

“Ik kende het. Paniek die je zo omvatte dat het je keel dichtkneep en je alle moeite in de wereld moest doen om ΓΌberhaupt een geluid te produceren.”

Het boek vertelt je het verhaal van vijf vrienden die samen twee weken op vakantie gaan in een familiehuis van een van hun in de Ardennen. Ze hebben er ontzettend veel zin in, al begint het weer nogal streken te leveren in de vorm van een hevige storm. Eenmaal bij hun bestemming aangekomen maakt het ze niet veel vrolijker. Het huis ziet er nogal anders uit dan ze verwacht hadden en is eigenlijk gewoon niet echt waar ze op hadden gehoopt. Maar dat is niet hun enige probleem… In huis loopt het al snel uit op ruzie tussen een paar van de vrienden en alsof dat al niet erg genoeg is, beginnen zich steeds meer onverklaarbare geluiden en al voor te vallen. Eerst doen ze het af als dat Dennis, de grappenmaker van het stel, rotgeintjes met ze uithaalt, maar is dat wel zo? Hij blijft het ontkennen en uiteindelijk moet de rest toch ook wel toegeven dat dit zelfs voor hem wel erg ver zou gaan. De gebeurtenissen volgen zich steeds sneller op en worden heftiger van aard, de groep vrienden begint zo langzamerhand toch echt wel bang te worden. Het lijkt er steeds meer en meer op dat ze niet alleen zijn in het grote huis. Maar hoe dat kan?

In het duister - 1

“Het eerste wat ik zag was de spiegel. Het duurde maar een fractie van een seconde, maar het was genoeg om me bijna door mijn knieΓ«n te laten zakken. Er stond iemand achter me in de kamer.”

Wat is In het duister een ontzettend goed boek! Ik verwachtte een boek in de vorm van een YA thriller, maar al snel begon het steeds meer richting horror te gaan. Het was echt heerlijk griezelen, maar dan wel op zo’n goede manier beschreven dat het je misschien wel eens over je schouder kan laten kijken of er echt niets bij je in de buurt staat. Elk hoofdstuk is geschreven vanuit het perspectief van een van de vrienden. Dat kan ontzettend vervelend zijn, maar heel eerlijk heeft het me in dit boek totaal niet gestoord, het verhaal bleef goed te volgen en er werd ook bij elk hoofdstuk duidelijk aangegeven door wiens ogen je het verhaal dit keer meemaakte. Daarbij is Tamara haar schrijfstijl ontzettend vlot waardoor het als een trein weg las. Natuurlijk ook omdat ik absoluut wilde weten waar het verhaal verder naartoe ging. Het is echt een absolute pageturner, boordevol spanning en soms gewoon echt eng. Dat vond ik zo ontzettend gaaf, eindelijk weer eens een verhaal dat mij op het puntje van de bank kon krijgen door de spanning. Dat had ik al een tijdje niet meegemaakt, zo gaaf gewoon. Dit boek is het debuut van Tamara Arts en van mij mogen er nog vele boeken volgen, want als je hiermee je eerste stappen in de boekenwereld zet, dan ben ik onwijs benieuwd naar wat we nog meer van haar hand mogen verwachten. Uitgeverij Hamley Books heeft er met Tamara absoluut een juweeltje bij!

In het duister - blogtour banner

“Mijn bloed werd plotseling ijskoud, want ik wist precies op wie hij leek.”

Vertelling: 🌟🌟🌟🌟1/2