Review: Koning van het Sintelwoud – Jen Minkman

Genre: Young Adult
ISBN: 9789463967631
Aantal pagina’s: 179
Uitgave: 4 maart 2021

Koning van het Sintelwoud - Kaft

De tweelingzussen Vasilisa en Morana wonen diep in het bos vlak bij de rand van het mysterieuze Sintelwoud. Morana is voorbestemd om op haar zeventiende verjaardag te trouwen met de koning van het Sintelwoud. Vasilisa is bang voor dat moment, omdat ze dan haar zus voor altijd kwijt zal raken.
Op de dag van het festival van Zwartzon wordt Vasilisa echter door magie het Sintelwoud ingelokt en ontspint zich een heel ander verhaal dan waar ze altijd in geloofd heeft. Want soms is de weg van de legende die jou verteld is niet het pad dat je moet volgen…

Allereerst… die cover!! Want… wauw gewoon, ik vind ‘m echt zo ontzettend mooi. Springt gelijk in het oog, is mysterieus en dat lettertype is werkelijk prachtig. En dan die raaf….I love it! Absolute kudo’s ervoor, want alleen voor de cover zou je dit boek al in je kast willen hebben staan. Buiten dat het een beeldige cover is, is het er ook nog een die echt onwijs goed bij het verhaal past, het weven van dit “sprookje” begint daar al en dan ben je nog niet eens begonnen met lezen.

Koning van het Sintelwoud - 1

“Ik wist dat dit moment zou komen. Het moment waarop ik jullie het hele verhaal zou moeten onthullen.”

Het boek kwam op mij over als een soort van sprookje en iedereen weet dat ik gek ben op sprookjes verhalen. Ik kan er niets aan doen, ik heb er gewoon een zwak voor. Het verhaal las heerlijk vlot weg door Jen haar spontane en vlotte schrijfstijl die me gelijk vanaf de allereerste bladzijde wist vast te grijpen en ik had het boek mede daardoor ook in no time uit. Het verhaal is lief en mooi, maar bevat ook een aantal ontzettend belangrijke boodschappen. En dat vond ik er echt zo goed in verwerkt gewoon. Het respect hebben voor de natuur en de dieren/wezens die erin leven, maar ook dat je je eigen pad in je leven moet en kunt kiezen en daar ook echt voor moet gaan en je niet moet laten tegen houden door wat een ander je zegt of daarvan vindt. Twee ontzettend krachtige en mooie boodschappen als je het mij vraagt. Boodschappen die voor mij persoonlijk ook echt heel erg belangrijk zijn. En ik hoop voor velen anderen meer. Jen heeft het zo ontzettend goed verwoord in dit sprookjesachtige verhaal. Soms vond ik het misschien wel ietsje naΓ―efΒ  overkomen, maar dat paste aan de ene kant ook juist wel goed bij sommige personages waardoor het eigenlijk helemaal geen probleem was. De karakters hebben allemaal een heel eigen persoonlijkheid en komen goed over. Ze heeft ze heel beeldend neergezet en je ziet tijdens het lezen van het verhaal het Sintelwoud daadwerkelijk ook voor je ogen tot leven komen. Ik vond het echt een heerlijk boek om te lezen en ga het zeker nog eens herlezen. En wat ben ik blij met die cover, want wat staat ‘ie gaaf in de boekenkast bij de andere juweeltjes van Uitgeverij Hamley Books πŸ˜€ Happy me!

Koning van het Sintelwoud - Banner

“Ik voel me…alsof ik dit woud wil beschermen. Zodat de geesten, elven en goden hier voor altijd ongestoord kunnen leven.”

One Comment on “Review: Koning van het Sintelwoud – Jen Minkman

1. Bren, A strong Four Star review for Narration, Story, Originality, & Overall!!! The message alone, I am sure, loomed so important for you, respecting nature & animals & making one’s own path in this world despite what others think! Your praise of the cover is impressive in that, you said, it brings you into this fairytale story & into the Ember Forest, along with the author’s visual portrayal of the characters!!! –A GOOD, STRONG review, nicely said, Bren! Phil