Review: Team Internet: Mission One — R. Wade

ISBN: 9789463967709
Aantal pagina’s: 247
Uitgave: Maart 2021

Hartelijk dank aan Uitgeverij Hamley Books voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Mission One - Kaft

De wereld heeft nieuwe superhelden nodig.

Wat zou jij doen als je leven op een dag volledig op zijn kop zou staan? Je niet langer een gewone tiener was, maar de wereld moest redden? Ellen, Sam, Milly, Ricky, Joyce, Steve en Winston overkomt het. Ze worden geheimagenten. Hun opdracht: het opnemen tegen aartsvijand en superbrein Medusa en zijn criminele organisatie.

De jonge helden worden geteleporteerd ín het internet, de wereld achter jouw computerscherm. Ze komen er terecht in T-Polis, een onbekende, gevaarlijke stad van bits en bytes, waar hun vriendschappen zwaar op de proef worden gesteld.

Team Internet: Mission One begint meteen vol in actie. Het is een beetje lastig te volgen wat er allemaal in rap tempo gebeurt, maar dan wordt uitgelegd dat dit al een stukje van Mission Two is en dat er heel wat aan vooraf is gegaan. Je krijgt direct een kijkje in het drukke leven van Team Internet, een groepje jongeren die als geheimagenten optreedt op het internet!

Mission One -1

In het begin van het boek volgen we Winston, een gewone scholier die graag video games speelt. Vooral de game Mission X vindt hij geweldig, helemaal omdat hij het spel in de proefperiode mocht spelen en de winnaar dan naar de studio van Rusty Volt mag komen voor een prijs! Al snel komt hij erachter dat hij niet de enige winnaar is, er zijn er zeven! En dat dit eigenlijk een test was om te kijken of ze geschikte kandidaten zouden zijn voor Team Internet!

Mission One is een scifi jeugdverhaal vol met actie, raadsels en humor. De jongeren leren de wondere wereld van het échte internet kennen en je gaat echt met ze mee op ontdekkingsreis door de stad T-Polis. Mede door hun bijnamen, speciale pakken en het feit dat alle leden van Team Internet hun specialismen hadden, kreeg ik een beetje Power Rangers vibes van het boek, wat absoluut als compliment bedoeld is. Het is daardoor voor jonge lezers denk ik echt een heel leuk en avontuurlijk boek om te lezen. Wel had ik soms een beetje moeite met alle namen uit elkaar te houden, omdat niet alleen de echte namen van de jongeren werden gebruikt, maar ook hun bijnamen. Maar als je wat verder in het verhaal bent weet je dat uiteraard ondertussen wel!

Mission One - Blogtour Banner

Voor een debuut op jeugdboek niveau is R. Wade echt geslaagd en ik ben dan ook best wel nieuwsgierig hoe het verder gaat, want Mission One eindigt namelijk wel heel erg open!

Originaliteit: 🌟🌟🌟½

One Comment on “Review: Team Internet: Mission One — R. Wade

1. Jeffrey, The author is quite imaginative teleporting this group of teenagers into the internet’s world behind your computer screen, ending up on a voyage of discovery through the city of T-Polis. Perhaps this sci-fi youth story is less than original with you reference to your Power Rangers vibes from the book, but not necessarily since you meant that as a compliment to the author. Sounds like a stand-alone book, unless I am mistaken, but sure has the ground work here for a nice sci-fi youth series. –Four Stars all, Narration, Story, & Overall! “He liked it!” –An enjoyable review, Jeffrey! Phil