Review: Sugar Rush – Sandra J. Paul

ISBN: 9781393721598
Uitvoering: paperback
Aantal pagina’s: 39
Uitgave: 4 Maart 2021

Met dank aan Uitgeverij Books and Butterflies voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Sugar Rush - Kaft

Vier vuurrode enveloppen liggen op de keukentafel wanneer hij die avond thuis komt. Genummerd, met zijn naam in hoofdletters erop geschreven en het tijdstip waarop hij ze mag openen. Hij probeert zich te herinneren of hij zijn eigen verjaardag toevallig is vergeten, wat niet zo is. Het is ook geen Valentijn of een andere idiote feestdag voor verliefden. Hij opent de eerste envelop met bevende vingers en leest de korte tekst: Ik heb zin in een Sugar Rush. Jij ook? Hij staat verstomd. Hij herkent haar handschrift. Maar nee, zij toch niet? Dat kan niet, zij is wel de laatste aan wie hij denkt. Maar wat als zij het toch is? Hij reikt naar de tweede envelop. Het spel is begonnen.
Een Feelgood novelle van Sandra J. Paul, een unicum als je het mij vraagt, want dit is totaal niet het genre waar zij normaal in schrijft. Ik was dan ook hartstikke nieuwsgierig hoe ze het zou brengen. Vooral omdat haar normale genre toch meer de thriller kant is… zou het haar dan ook lukken om een Feelgood verhaal neer te kunnen zetten?

Leon is de jongste rechter die er is, door zijn werk komt hij veel in contact met criminelen en zeker ook niet de minste. Hij heeft al aardig wat bedreigingen naar zijn hoofd gekregen en als hij de vier enveloppen dan ook in zijn huis aantreft als hij thuis komt na een drukke dag in de rechtszaal zijn zijn eerste gedachten erover dan ook in die richting….want hoe komen die brieven ΓΌberhaupt zijn huis in? En welke crimineel zou er dit keer mee te maken kunnen hebben, voor zover hij weet kan er wel iets gevaarlijks in de enveloppen zitten. Toch wint zijn nieuwsgierigheid het uiteindelijk van zijn angst, omdat de bloemige parfumgeur die er vanaf komt hem aan een zekere vrouw doet herinneren…. alleen dat zou toch niet mogelijk kunnen zijn?

Sugar Rush

“En toch komt die geur me zo bekend voor. Ik ken hem, maar daar durf ik zelfs niet aan te denken. Hij doet me denken aan…”

Sugar Rush is absoluut een feelgood, maar dan wel eentje die totaal anders is dan welk boek ik eerder heb gelezen in dit genre… maar hey, hoe kan het ook anders als het geschreven is door Sandra J. Paul. Ik vloog echt door de novelle heen. Het is een vermakelijk, grappig verhaal met in het begin toch een klein beetje het thriller element erin verweeft. Het heeft me echt een aantal keren hardop laten lachen, want de humor die is echt heel leuk en oh wat herkende ik mezelf in de lompe scenario’s die erin voorkomen. Tijdens het lezen kreeg ik echter wel steeds meer zin in roze geglazuurde donuts (en die had ik dus niet in huis)… Ik weet wel dat ik die deze week gewoon ga maken.

Echt hoor, dit boekje is leuk om te lezen, maar mocht je aan de lijn zijn, wees dan voorbereid, hahaha. Ik vind het knap van Sandra dat ze het voor elkaar heeft gekregen een feel good verhaaltje te schrijven ondanks dat dat zo ver buiten haar comfortzone ligt, vermoed ik. Wederom laat zij hiermee toch zien dat ze op schrijfgebied echt een duizendpoot is. Het is een leuk, vermakelijk verhaaltje om zo tussendoor te lezen, wat je absoluut een lach op je gezicht geeft, maar wel eentje zonder klef te worden…in de zin van kleffe romantiek dan.

Originaliteit: 🌟🌟🌟1/2
Verhaal: 🌟🌟🌟1/2

Overall: 🌟🌟🌟1/2