Review & winactie: Vakantievlinders – Vannessa Thuyns

Genre: Feel Good
Uitgever: Dutch Venture Publishing
ISBN: 9789492585530
Aantal pagina’s: 293
Uitgave: April 2020

Vakantievlinders - kaft

Een tijd geleden las ik het boek “Vakantievlinders”. Deze hadden we gekocht toen COVID-19 ons land (okay, de hele wereld)naar het leek even iets minder in de ban nam, gekocht bij de signeersessie van Vannessa Thuyns bij een van onze favoriete lokale boekhandels, Boekhandel Blankevoort in Amstelveen. We hebben een ontzettend gezellige middag gehad, lekker veel gekletst en echt waar, Vannessa is zo’n ontzettend leuk mens! Haar boek leek me erg leuk dus die moest natuurlijk mee, yes, gesigneerd en al. Toen brak de *piep* volledig uit in ons land en las ik het boek pas veel later dan ik eigenlijk had gewild. De lente en de zomer gingen voorbij…de herfst ook en de winter brak aan, het was echt een ontzettende druilerige, grijze rotdag en ik had zo’n behoefte aan iets wat me op zou beuren. Ik ben voor een van onze boekenkasten gaan staan en haalde er dit boek uit en oh wat hoopte ik dat het me zou opvrolijken…

Vakantievlinder 2

“In de natuur kan ik al mijn gedachten uitschakelen. Het is mijn beste medicijn.”

Dit boek bevat drie romantische feel good verhalen die bovenal gaan over liefde, vriendschap, heerlijke vakanties op prachtige plaatsen en nog heel wat meer. Ze spelen zich af in Vlieland, Napels en Tirol. Lekker verschillend dus. Normaal ben ik niet bepaald van de verhalenbundels, maar deze niet uit tig verhalen van verschillende schrijvers bestaande leek me een stuk prettiger lezen. En daarbij… Feel good!! Niet elke keer aan een andere schrijfstijl hoeven wennen enzovoorts. En de verhalen waren echt leuk! Vannessa heeft een hele fijne eigen schrijfstijl die je al snel veroverd om door te willen lezen. Ik heb werkelijk genoten met lezen. Het waren gelukkig geen mierzoete verhalen, maar wel met precies genoeg romantiek en humor dat het ontzettend lekker weg las. Het werkte dus, ik kwam uit mijn dip die ik op dat moment had.

Vakantievlinder 1

Nu had ik al eens eerder een boek van Vannessa haar hand gelezen, namelijk “Knetterverliefd” en die vond ik ook echt ontzettend leuk. (recensie ervan kun je hier vinden) Verhalen die je even doen vergeten waar je bent en je meenemen naar landen ver weg of een eiland dichtbij.  Ik werd al helemaal enthousiast over de plaatsen en tijdens het lezen waande ik me er ook echt. Dus als jij ook toe bent aan even heerlijk ontspannen, ga dan echt dit boek lezen en laat je meenemen met Lisa, Josefien en Simone naar Vlieland, Napels en Tirol. Ik wens je er echt ontzettend veel plezier!

WINACTIE!

Denk je na het lezen van deze recensie: “Wow, dit boek wil ik écht graag lezen!” Dan hebben we goed nieuws voor je, we geven namelijk in samenwerking met Vannessa Thuyns een gesigneerd exemplaar van Vakantievlinders weg, met uiteraard wat bookish goodies en wat lekkers om jouw leesgenot nog meer te vergroten! Meedoen kan tot en met 14 februari 2021 en deelnemers dienen woonachtig te zijn in Nederland, of België!

Wat je moet doen? Heel simpel:

1. Reageer onder dit bericht dat je mee wilt doen aan deze winactie
  2. Volg The Book Dragon’s Nook per e-mail

Hoe doe je dat? Ga naar Contact en vul vervolgens je mailadres in bij het kopje Volg blog via e-mail. Dat is alles! Makkelijk hè? 😛

Winactie Vannessa

Cover: 🌟🌟🌟1/2

65 Comments on “Review & winactie: Vakantievlinders – Vannessa Thuyns

1. Bren, Neat give away idea with the book, “HOLIDAY BUTTERFLIES,” by author VANNESSA THUYNS & YOU, both book & “some bookish goodies and a treat!” The fact that this book is three romantic feel good stories by the same author attracted you reading pleasure instead of having to get used to the writing styles of three different authors. And I am sure you were attracted to these stories since they are all about “ove, friendship, wonderful holidays in beautiful places”; Vlieland, Naples and Tyrol. –And just enough romance mixed with humor for you to pick up your spirits at the time. So you now can add “Holiday Butterflies” to Vannessa’s “Crackling Love,” previously read & liked by you! –A fun review, Bren! Phil

Geliked door 2 people

2. Ik heb ook wel wat behoefte aan wat leuks en vrolijks, dit boek met drie feelgood verhalen lijkt me erg fijn. Nu ik dit typ schijnt het zonnetje volop waardoor ik er nog meer zin in krijg om het te gaan lezen. Ik doe dus graag mee. 🍀

3. Doe graag mee voor mijusje die erg van dit genre boeken houdt, zou op deze wijze mijn waardering willen uitspreken voor haar drukke werkzaamheden in de zorg. Dit boek zou een leuke verrassing zijn.

4. Vakantievlinders, wie heeft die nou niet gehad?! Voor Corona, toen we nog op vakantie mochten dan tenminste. Nu tijdens Corona lijkt het me heerlijk om met dit boek weg te dromen. Ik doe graag mee!

5. heerlijk zo´n feelgoedverhaal, en een beetje in de vakantiestemming te komen . Ook ik heb al vakantievlinders als ik eraan denk.

6. Mooie liefdesverhalen🧸💖🌈, mooi om te lezen in deze Covid-19 tijd. Alsof je even niet meer op planeet ‘Corona’ zit, maar even op een andere planeet. Even in een luilekkerland, met je boek in je handen. Even helemaal niks, maar lekker gewoon lekker lezen.📚📖📕📗📘📙

7. Het lijkt me heerlijk om straks in het voorjaarszonnetje te genieten van dit boek. Een beetje humor, heel veel liefde en een zonnetje doet deze nare Coronatijd hoop ik even vergeten.