Review: Long acre #4 Hij die vasthoudt – Roni Loren

ISBN: ebook 9789020537727
Uitvoering: Paperback ( dat was de uitgave die ik las)
Aantal pagina’s: 414
Uitgave: 2020

Met dank aan Uitgeverij Zomer & Keuning voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Hij die vasthoudt - kaft

Tijdens het gala van de seniors van Long Acre High School kwamen bij een schietpartij veel studenten om het leven. Slechts een kleine groep wist te overleven. Ashton had beloofd om nooit meer terug te keren naar Long Acre na de schietpartij, maar dat loopt anders. Als hij weer aankomt in zijn oude woonplaats komt hij zijn beste vriendin Kincaid tegen. Jaren geleden liet hij haar achter. Hoe kan ze dit hem ooit vergeven?
Kincaid heeft de dood van haar vriendje nooit kunnen accepteren. Waarom overleefde zij de schietpartij wel en hij niet? Ze probeert haar leven weer rustig op te pakken, maar dan staat haar beste vriend Ash na jaren opeens weer voor haar neus.

Daar was dan het langverwachte laatste deel in de Long Acre serie, ik keek hier echt zo naar uit. Het is al een tijdje geleden dat ik ‘m gelezen heb, maar ik ben er nog steeds net zo enthousiast over als toen ik hem voor het eerst vasthad. Want wat is deze serie ongelooflijk fijn. En ik keek er zo naar uit om te lezen hoe het met Kincaid verder zou gaan. Roni Loren heeft een talent om haar personages zo levensecht te laten overkomen. Je gaat echt om ze geven en krijgt daardoor zo’n band met ze. Kincaid is een van mijn favo’s van de meiden van Long Acre. Ze heeft gewoon zo’n heerlijk bruisend karakter, zegt waar het op staat en weet wat lol maken is, maar onder dat prachtige masker zit een hele hoop verdriet. In dit boek leer je Kincaid ontzettend goed kennen en begin je zoveel meer te begrijpen van haar, als je dat niet al deed natuurlijk.

“Het gaat raar klinken omdat ik weet dat jouw herinneringen hier niet al te gelukkig zijn, maar mijn herinneringen in dat huis zijn zo slecht nog niet. Dat is het huis waar ik naar binnen glipte om al die nachten naast jou te slapen. Jij zorgde dat mijn leven niet zo eng of eenzaam voelde. Het was mijn veilige plek.”

Kincaid haar leven is bepaald niet over rozen gegaan, haar jeugd was een ramp, haar moeder een verschrikkelijk mens die niet eens de moeite nam om voor haar dochter te zorgen. De boekhandel van Long Acre werd al snel haar meest favoriete plek, de eigenaren Charlie en Grace waren ontzettend lief voor haar en ontfermden zich over haar als dat ze hun dochter was. Liefde die Kincaid zo hard nodig had. Samen met haar beste vriend krijgen ze er een baan en ze hebben er ontzettend veel plezier in, ook wordt ze er stapelverliefd op de eigenaren hun zoon, Graham. De twee vormen al snel een koppel en Kincaid ziet hun hele toekomst al voor zich. Maar dan volgt de verschrikkelijke schietpartij op het gala op hun school en verliest ze daarbij Graham. Niets ter wereld lijkt haar nog te kunnen troosten en tot overmaat van ramp vertrekt haar beste vriend ook nog eens waardoor ze het gevoel heeft alleen achter te blijven. Maar ondanks haar verleden weet Kincaid voor zichzelf een mooi en goed leven op te bouwen. Het enige dat daaraan nog ontbreekt, is een liefde voor het leven, haar soulmate, al denkt ze dat niet meer nodig te hebben na het verlies van Graham…

En dan is daar ineens haar beste vriend Ash weer terug in hun stadje, nu een bekend thriller schrijver, hij neemt zijn intrek bovenin het appartement van de boekwinkel. Hun ooit zo hechte vriendschap bloeit al snel weer op. Maar gaat het Ash lukken dat Kincaid hem echt volledig kan vergeven dat hij toentertijd de benen heeft genomen en ziet ze wat hij werkelijk voor haar voelde toen?

Hij die vasthoudt 1

“Weet je wat romantische liefde is, Ashton?’ Ze wachtte niet tot hij antwoord gaf. ‘Het is een langdurige, diepe vriendschap met gemeenschappelijke interesses, respect en, hopelijk, veel geweldige seks.”Β

Net als de drie boeken hiervoor is ook dit verhaal weer een topper. Wat heb ik ontzettend genoten hiervan, gelachen en af en toe een traan gelaten en toen was de laatste bladzijde daar….man wat ga ik ze missen. Maar gelukkig heb ik de boeken, dus ik kan altijd ernaar terugkeren als ik dat wil. En ik ga zeker meer boeken van Roni Loren lezen, want was is ze goed. Als je even alles om je heen wilt vergeten dan is deze serie echt geweldig om te gaan lezen, binnen no time zit je in het verhaal en neemt het je mee. I loved it! Hij die vasthoudt is absoluut een waardig einde van deze fantastische serie en oh wat kijk ik ontzettend uit naar andere boeken van Roni haar hand!

“Hij was er al die tijd.
En zij had hem laten gaan.”

Overall: 🌟🌟🌟🌟🌟Happy Reading!

One Comment on “Review: Long acre #4 Hij die vasthoudt – Roni Loren

1. Bren, “Rapture” is a good word to describe how you felt about this fourth & last of the “Long Acre” series & the entire series!!! –Five Star+ for you! Author Roni Loren won you over with the characters so lifelike & making you care for them & bond with them. Sounds like a great New adult romance between Kincaid & Ashton rekindled!!! Nice, Bren! Phil