Review: Winter in Cockleberry Bay — Nicola May

ISBN: 9789020542523
Aantal pagina’s: 336
Uitgave: 8 december 2020

Met dank aan Uitgeverij Zomer & Keuning voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Winter in Cockleberry Bay - Kaft

Ga nog één keer mee naar Cockleberry Bay in dit laatste deel van de populaire Cockleberry Bay-serie van Nicola May: ‘Winter in Cockleberry Bay’.
Het is winter in Cockleberry Bay. Nu het winkeltje en het café van het dorp in goede handen zijn, is Rosa op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ze besluit zich te focussen op Neds Nieuwe Kans, het goede doel dat is opgezet in de nagedachtenis van Rosa’s overgrootvader. Om geld in te zamelen besluit ze een kerstconcert te organiseren voor het hele dorp. Maar nu Rosa zelf moeder is geworden is dat veel werk. Gelukkig staat ze er niet alleen voor. Alle favoriete personages én natuurlijk teckel Hot keren nog een laatste keer terug in dit feestelijke, hartverwarmende slot van de Cockleberry Bay-serie. Een heerlijke winterse feelgood!

Toen ik bij Nicola May zelf zag dat er nog een boek zou komen in de Cockleberry Bay reeks werd ik al helemaal happy, want ik hou van deze serie! Dus ik hoopte zo hard dat Zomer & Keuning ook dit boek in de serie zou vertalen en yes dat gebeurde! Toen mij werd gevraagd of ik mee wou doen aan de blogtour kon ik natuurlijk ook echt niet weigeren. Gewoon nog een keer terug naar het idyllische kustplaatsje Cockleberry Bay en alle personages, die ondertussen gewoon als vrienden aanvoelen, weer terugzien, erachter komen hoe het iedereen nu vergaat. Ik had er onwijs veel zin in! En ook na het lezen ervan ben ik nog steeds enthousiast. Deze serie heeft echt een plek in mijn hart gekregen en ik zal de boeken zeker vaker erbij pakken en opnieuw gaan lezen.

Winter in Cockleberry Bay - Banner

“En ik heb geleerd dat als het goed zit, de liefde haar weg wel vindt. Dat is altijd zo.” -blz.144-

Winter in Cockleberry Bay neemt je voor de laatste keer mee terug naar dit geweldige plaatsje aan de kust. Aan de ene kant voelt dat echt ongelooflijk dubbel, want het liefste wil ik nog veel meer lezen over Rosa en alle andere personages. Maar toch heeft ze met dit boek er een absoluut mooi slot van gemaakt. Het enige waar ik soms wat tegenaan liep is dat er wel veel geklaagd werd over hoe zwaar het moederschap is, dat geloof ik ook echt wel, begrijp me niet verkeerd, alleen het continue zeggen gaat het heus niet makkelijker maken en Yup, dat zei ik ook hardop tijdens het lezen tegen Rosa, van ‘kom op meid, met zeuren is niemand ooit beter geworden, dus ff doorzetten schat’. Maar dat was ook echt het enige puntje waar ik een klein beetje tegenaan liep, bij lange na niet een minpuntje, want het was geweldig om me weer onder te dompelen daar. En wat gebeurde er weer veel. Ook vond ik het ontzettend fijn om wat meer over Luke, eigenlijk Lucas, te lezen en hoe het met hem allemaal gaat. Vanaf het moment dat ik begon met lezen, voelde het echt als een soort van thuiskomen. Ik kon me weer even ontspannen en wat heb onwijs genoten van dit boek. Nicola May is echt een koningin als het gaat om feelgood schrijven. Ik hoop nog veel meer van haar werk te kunnen lezen in de toekomst, want als iets me op kan vrolijken, dan is het wel een serie als deze! Dus hou jij van feelgood en wil je je ook heerlijk laten onderdompelen in een geweldige serie, met onwijs leuke personages waar je al snel een band mee opbouwt, wacht dan niet langer en ga deze lezen. Dit staat echt zo garant voor vele uren leesplezier. Het is gewoon echt een hartverwarmend verhaal, een die elk mens gewoon wel nodig heeft in zijn of haar leven.

Winter in Cockleberry Bay

“Als het huis een lichaam is, is de tafel er het hart van.” -blz.284-

One Comment on “Review: Winter in Cockleberry Bay — Nicola May

1. Bren, Talk about a Feel Good novel & series, you personally as the reviewer really enjoyed returning to “Winter In Cockleberry Bay” by Nicola May for the last time in this final installment! Having bonded with the characters who have become like friends to you, no wonder you said this series has a place in your heart to return to & read again & again! Phil