Review: Leven met mercurius retrograde – Yasmin Boland & Kim Farnell

ISBN: Β 9789020216981
Aantal pagina’s: 192
Uitgave: Juni 2020

Hartelijk dank aan Uitgeverij Ankh Hermes voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Leven met Mercurius retrogade - Kaft

“Werken met de energie van een tegendraadse planeet”

Niet al te lang geleden werd ik door Uitgeverij Ankh Hermes gevraagd of ik voor hun zou willen recenseren, dit na het gezien te hebben van een foto die ik gemaakt had van een van hun boeken: “De weg van de Heks” ( hiervan volgt binnenkort natuurlijk ook mijn recensie op dit blog, want omg ik hou van dat boek!) . Natuurlijk leek het me geweldig om dit te gaan doen. Ankh Hermes brengt echt hele fijne boeken uit die allemaal totaal anders zijn dan dat je bij de meeste uitgeverijen ziet. Veelal boeken op het gebied van bewustwording, spiritualiteit en ga zo maar door. Behoorlijk my cup of tea dus πŸ˜€

Een ieder die mij kent weet dat ik helemaal weg ben van de maan, naast de aarde zelf echt mijn nummer een. Maar zo ook de andere planeten, sterren en ga zo maar door, ik vind het allemaal razend interessant en daarom leek ook het boek “Leven met Mercurius Retrograde” me echt waanzinnig om te gaan lezen.

Leven met Mercurius retrogade - 2

In “Leven met Mercurius Retrograde” vertellen de Astrologen Yasmin Boland & Kim Farnell ons wat dit verschijnsel nou eigenlijk inhoudt en wat het doet met de mens. Dat de planeet en maanstanden invloed hebben op ons leven dat is algemeen bekend, maar bij de Mercurius Retrograde gaan velen ervan uit dat het alleen maar slecht is dat over ons heen wordt gestort, want er gaat van alles mis dan. Mercurius staat in de astrologie bekend als de planeet van bedrog en misverstanden, maar ook van transport en communicatie, als hij retrograde loopt, ja, dan neemt zijn energie natuurlijk toe en dan lijkt er ineens veel fout te gaan, er gaan sneller dingen mis. Maar dat hoeft niet perse zo te zijn of als alleen maar negatief beschouwd te worden. In dit boek leggen Yasmin en Kim je uit hoe je heel bewust kunt omgaan met die energie en het juist kunt gebruiken in jouw voordeel. Je vindt er verschillende do’s en dont’s in die ontzettend handig zijn. Okay, er zaten er ook echt een paar tussen dat ik zoiets had van, tsja dat zou ik sowieso al niet doen, want “hey, hallo gezond verstand”! Maar ik ben ik en elk mens is verschillend, dus het is natuurlijk handig dat het beschreven is. En het meeste wat erin staat is absoluut handig om te weten en geeft je hele waardevolle informatie. Dit boek geeft je de handvatten mee om er goed voorbereid mee om te gaan en je erop voor te bereiden hoe je juist de effecten van de retrograde voordelig kunt laten uitpakken.

Leven met Mercurius retrogade 1

Het boek is opgedeeld in vier delen, in elk ervan leer je meer over het hoe en wat. Dit is allemaal echt onwijs interessant. Ik doe al zoveel jaren aan hekserij, maar ik sta wel met beide benen op de grond. Dus soms stonden er wel wat stukjes in beschreven die ik iets te voor de hand liggend vond of juist te zweverig en dat is persoonlijk gewoon niet mijn ding. Maar dat deed geenzins af aan het boek, want ik vond het echt gaaf. Er zijn zo weinig boeken geschreven over dit onderwerp en heel eerlijk is dit volgens mij ook de enige in het Nederlands, dus alleen dat al maakte me er erg blij mee. Je hoeft geen student of afgestudeerd astroloog te zijn om dit boek te kunnen lezen, al moet ik zeggen dat dat voor het laatste deel wel handiger is, omdat dat dat gedeelte geschreven is voor de wat gevorderde studenten. Maar dan nog is het echt een fijn boek, de schrijfstijl is voor een ieder toegankelijk en je leert zo ontzettend veel over de positieve en de negatieve effecten, je kunt het als naslagwerk gebruiken voor als je eens iets wilt opzoeken erover en het geeft je de handvatten om tijdens de retrograde er toch jouw voordeel uit te kunnen halen. Iets wat vaak als alleen negatief wordt neergezet, is ineens heel zo erg niet meer.

Ik heb al meerdere boeken van Yasmin Boland in mijn kast staan en dit pareltje komt daar zeker bij te staan. Ik zal het dan ook zeker vaker op gaan pakken. Want het is gewoon een absolute aanrader als je geΓ―nteresseerd bent in astrologie en al πŸ™‚Β  Dan zou dit boek zeker op je verlanglijstje voor Yule / Kerst moeten staan πŸ™‚

One Comment on “Review: Leven met mercurius retrograde – Yasmin Boland & Kim Farnell

1. Bren, I sometimes mention taking notes on your book reviews as I did here. With Boland & Farnell’s “Living With Mercury Retrograde,” you have opened a whole new world to me since I am not into astrology at all! I have two pages of notes here & have a handle on the book’s contents of the negative effects of Mercury Retrograde & how the book can be used as a reference for the tools to benefit from retrograde instead of the usual portrayal as negative with everything going wrong. Things can be changed into not that bad anymore. Bren, this was “heavy” for me but I think I get it! –Even witchcraft that you say you practice is covered here but, you say, some of it covered here is not your thing. I’m learning about you all the time! So, for those interested in astrology, this book is a must!!! –Excellent review, Bren, of a heavy subject I think!!! Phil