Review: Hij die blijft – Roni Loren

Serie: Long Acre #2
ISBN: 9789020540833
Aantal pagina’s: 382
Uitgave: augustus 2020

Hartelijk dank aan Uitgeverij Zomer & Keuning voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Hij die blijft - kaft

Tijdens het gala van de Seniors van Long Acre High School kwamen bij een schietpartij veel studenten om het leven. Slechts een kleine groep wist te overleven. Een van hen is Rebecca. Ze wordt door de wereld gezien als een overlever, maar zo voelt ze zich niet. Ze kan de verschrikkelijke avond uit haar verleden niet vergeten. Rebecca stort zich op haar werk als advocaat en doet alles om haar zaken te winnen.
Wes probeert zijn leven weer op te pakken na een heftige scheiding. Hij is zijn restaurant en de helft van zijn bankrekening kwijt en ook mentaal heeft hij een klap gekregen. Als hij getuige is van een straatroof en het slachtoffer Rebecca redt – de advocate die zijn ex hielp om Wes te ruïneren – wordt zijn leven plotsklaps een stuk ingewikkelder.

Hij die blijft is het tweede deel in de “Long Acre” serie. In elk boek maak je kennis met een van de overlevenden en hoe hun leven er nu uitziet, met tussendoor flashbacks terug naar het heftige verleden. Rebecca kwam in het eerste boek nogal heftig over, erg koud. Maar in dit deel leer je een hele andere kant van haar kennen en dat vond ik echt zo gaaf. Natuurlijk is ze een keiharde advocate, maar dat is ze niet zomaar. Ze werkt zich werkelijk een slag in de rondte om zo haar vader, die eigenaar is van de firma waar zij werkt, tevreden te houden en probeert aan al zijn eisen te voldoen. Hierdoor vergeet ze alleen wel vaak voor haarzelf te zorgen en heeft ze niet goed door dat ze veel te veel van zichzelf vraagt. Net als de andere overlevenden heeft Rebecca een muur om zich heen gebouwd, ze wil niet gezien worden als zwak, ze ziet zichzelf alleen echter wel zo en is doodsbang dat als de buitenwereld erachter zouden komen wat haar hele verhaal is, dat ze haar laten vallen als een baksteen. Ze lijkt zichzelf alles te ontgunnen en dat alles omdat ze een ding heeft gedaan in haar verleden dat naar haar maatstaven niet goed te praten is…maar is dat ook echt zo, of gaat Rebecca hier wel heel extreem ver in en is ze de greep op de realiteit toch wel een beetje kwijt?

Hij die blijft 2

“Ze was in haar been geschoten in plaats van op een dodelijkere plek. Dat kwam door puur dom geluk en door Finn die zich voor haar had gegooid om te zorgen dat de schutter niet goed kon richten. En nu, omdat ze geen volledige puinhoop was geworden, was ze een ‘inspiratie’. Het was zo’n schijnvertoning. Ze had niet het recht om iemand te inspireren. Als deze mensen het hele verhaal kenden, zouden ze haar verdrijven met hooivorken. Ze was een bedrieger.”
—blz.185—

Maar dan verandert alles als ze het slachtoffer wordt van een straatoverval en Wes haar red. Beide werelden komen op hun kop te staan. Maar kan Wes haar vergeven voor wat zij hem in het verleden in zijn scheidingszaak heeft aangedaan en kan Rebecca haarzelf vergeven voor alles? De kracht van hun liefde voor elkaar is uitzonderlijk sterk, maar daarvoor zullen ze beiden het verleden daar moeten laten en volledig voor elkaar moeten gaan. Maar dit blijkt heel zo makkelijk nog niet als dat ze dachten. Wes en Rebecca zullen er keihard voor moeten vechten en hun angsten opzij moeten zetten om samen iets moois op te kunnen bouwen. Qua gevoel en aantrekkingskracht zit dat helemaal goed bij de twee in ieder geval…maar nu de rest nog.

Hij die blijft 3

“Alles in haar dreef. Alsof de ochtend stenen aan haar voeten had gebonden en haar in de oceaan had gedumpt en Wes een manier had gevonden om de ketenen los te knippen en haar niet alleen een reddingsvest had toegeworpen, maar haar ook in een speedboot had gezet waar ze de wind door haar haren kon voelen. Ze voelde zich…licht. Ze was vergeten hoe dat voelde.”
—blz.217—

Wat was dit weer een onwijs gaaf verhaal, het gevecht van beide personages is zo ontzettend goed beschreven dat je vanaf het allereerste moment gelijk met ze meeleeft en een band met ze opbouwt.  Roni Loren heeft echt de gave om de personages voor je ogen tot leven te zien komen, ze als je vrienden te gaan zien en echt van ze te gaan houden. Ze heeft een fijne schrijfstijl die je vanaf de allereerste bladzijde meeneemt het verhaal in en je pas loslaat als je het boek uit hebt. Stoppen met lezen zit er gewoon niet in, want je wil gewoon weten hoe het verder gaat. Ik hou echt van deze serie, het is een bijzondere mix van heftige emoties en gebeurtenissen, liefde, erotiek, vriendschap en kracht. Er gebeurt veel in de boeken en Rebecca groeit zo als persoon, je bent als lezer gewoon zo ontzettend trots op wat ze allemaal bereikt. Ik hou ervan en ik hoop dat deze auteur ons nog heel lang van boeken blijft voorzien, want wat is ze goed!

Hij die blijft - 1

Overall: 🌟🌟🌟🌟½