Review: Angela & Emma Weerzien – Alice Bakker en Elly Godijn

Serie: #0.5 Angela & Emma
ISBN: 978 94 93157 35 4
Aantal pagina’s: 115
Uitgave: augustus 2020

Hartelijk dank aan Uitgeverij Godijn Publishing voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Angela en Emma - Cover

In deze novelle worden we als lezer meegenomen de wereld van Angela en Emma in, een twee-eiige tweeling uit een welgesteld gezin. De twee meiden zijn in hun jeugd onafscheidelijk geweest, maar daar kwam op hun achttiende verandering in. Emma begon al anders tegen Angela te doen in haar gedrag en maakte op school een best lullige opmerking. En dan loopt Emma ’s avonds weg om niet weer gevonden te willen worden. Niemand weet waar ze heen is en waarom ze vertrokken is. Nooit weer laat Emma ook nog maar iets horen aan haar familie, ze lijkt alle banden met ze verbroken te hebben en hun ouders lijken daar niet eens zo heel erg mee te zitten…

Angela en Emma Blogtour banner

Dan vijfentwintig jaar later is Angela er klaar mee, ze wil haar zus terug en wil weten hoe en wat. Ze gaat de zoektocht naar haar zus aan in Zweden, het land waarvan haar tante heeft gezegd te weten dat Emma daar zou wonen. Angela verteld niemand dat ze deze onderneming aangaat en al zeker niet aan haar moeder. De kans is groot dat Emma haar zus niet eens wil zien, maar ze moet en zal het proberen. Het wordt tijd om de ver weggestopte geheimen te ontrafelen en er voor eens en altijd achter te komen wat er nou precies allemaal gebeurd is. Maar zijn de twee zussen hier wel klaar voor?

Angela en Emma 1

Angela & Emma is een verhaal dat je niet zomaar even loslaat nadat je het gelezen hebt. Je blijft met grote vraagtekens achter en normaal zou dit natuurlijk verschrikkelijk zijn, maar deze novelle is de introductie op de later uitkomende gelijknamige roman van deze twee schrijfsters. En man, die wil ik echt lezen! Het verhaal is aangrijpend en tenenkrommend, niet perse van enge spanning, maar wel dat je gewoon wil weten wat er in vredesnaam is gebeurd in het verleden van de meiden dat dit allemaal zo ver heeft moeten komen. Soms word je even op een dwaalspoor gezet en dan krijg je wel wat informatie. Informatie waar je behoorlijk van schrikt, want wie zou zoiets in vredesnaam doen… Kortom een novelle die je absoluut gelezen moet hebben. Van begin tot eind intrigerend en mooi, verveelt geen seconde en na die laatste bladzijde vraagt het absoluut om meer. Deze novelle is prachtig geschreven en ik raakte al snel in de ban van de schrijfstijl van deze twee toppers van schrijvers. Ik kan niet wachten tot het boek uit is en ik er eindelijk achter kan komen wat er nou allemaal aan de hand is. Want dat er heftige dingen zijn gebeurd in hun verleden is wel duidelijk…Maar hoe dit allemaal in elkaar steekt en wie hier allemaal wat mee te maken hebben… die antwoorden zullen in dat boek gaan komen. Tot die tijd is dit Godijntje een absolute must om mee te beginnen.

Originaliteit: 🌟🌟🌟🌟1/2

One Comment on “Review: Angela & Emma Weerzien – Alice Bakker en Elly Godijn

1. Bren, This novella of 115 pages seems like an advertisement for the book to come!!! “ANGELA & EMMA REUNION,” by ALICE BAKKER & ELLY GODIJN, sets the stage in this intriguing storlyine! Why did Emma leave home for Sweden, apparently, what transpired over these years leaving a 25 year gap to catch up on, what did her sister Angela find upon their reunion, & where does the story of these two sisters go from their? Bren, no wonder you can’t wait for the book as will the readers of your super review of this novella!!! I am fascinated how a story like this can be written by two authors…….Perhaps no different than two people writing a song together…..Who knows who is responsible for what storyline ideas & who is sitting down doing the writing at any time? Fun! Phil