Review: Noel – Linda kage

ISBN: 978 94 93030 21 3
Aantal pagina’s: 463
Uitgave: 2019

Hartelijk dank aan Uitgeverij SVM-Publishing voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Noel - kaft

Derdejaars student. Topatleet. Als quarterback van het footballteam constant de aandacht van het vrouwelijke geslacht.. Ik word verafgood op deze campus.
Terwijl ik duizend kilometer verderop, in mijn geboorteplaats, nog steeds het uitschot van het woonwagenkamp ben. Kind van de plaatselijke hoer en oudere broer van drie kinderen die erop rekenen dat ik mijn kop erbij houd, zodat ik ze kan verlossen van het waardeloze leven waarin ik opgroeide.
Deze twee kanten van mij komen nooit met elkaar in aanraking, tot een iemand een glimp van de ware ik opvangt.
Ik had nooit verwacht dat ik een klik zou hebben met iemand als zij of dat ik meer dan een nacht met haar zou willen. Dit zou wel eens het echte werk kunnen zijn.
Alleen is zij, Dr. Kavanagh, mijn literatuurprofessor.
Als ik ooit iets begin met mijn docent en we worden betrapt, kan ik net zo goed mijn hele toekomst vaarwel zeggen, net als die van mijn familie en al helemaal die van haar.
Maar soms is de liefde het waard om alles op het spel te zetten. Of in ieder geval, dat kan het maar beter zijn, want dit is niet te stoppen.

Noel is het tweede deel uit de Verboden Passie reeks van Linda Kage en in dit boek maken we kennis met Noel, de topspeler van het footballteam van zijn school. Voor hem is er maar een ding belangrijk en dat is football, nou ja, zo laat hij het in ieder geval overkomen. Football is natuurlijk wel degelijk onwijs belangrijk voor hem, maar niet om de reden die men denkt. Er zijn er maar weinig die weten waar Noel vandaan komt en waarom hij zo ver moet komen en dat zijn toekomst in deze wereld belangrijk voor hem is. Want voor hem is het enige wat hem door laat gaan, zijn drie jongere broertjes en zusje, om hun een beter leven te kunnen geven dan waar ze nu inzitten. En daarvoor zal hij moeten slagen in deze wereld. Dat gaat hem allemaal prima af totdat er gevoelens in het spel beginnen te komen. En niet voor een leuke studente, nee, zijn gevoelens zijn voor de literatuurprofessor die hij totaal niet leek te mogen in eerste instantie, Dr. Kavanagh oftewel Aspen. De altijd strenge en nogal tuttig uitziende professor maakt zonder dat ze het doorheeft zijn hoofd volledig van slag. Maar als Noel eenmaal laat merken wat hij voor haar voelt en hoe gek hij echt op haar is, is zij dan nog wel in staat om professioneel te blijven? Want ondanks dat ze een wonderkind is en ze in leeftijd amper van elkaar schelen, ze is en blijft zijn docente. En als er iets verboden is, dan is het wel een relatie tussen leraar en student….Ook Aspen is geen vrouw zonder een fikse dosis emotionele bagage, haar verleden heeft ook zeker zijn littekens op haar achtergelaten. Maar ook zij begint steeds meer om Noel te geven, ondanks dat ze weet dat dit echt niet kan en mag. Ze probeert zich er dan ook met alle macht tegen verzetten, maar echt makkelijk maken ze het er niet op voor elkaar. De aantrekkingskracht tussen de twee blijft steeds verder groeien….kunnen ze dit geheim weten te houden? Of gaat dit volledig mis en is alles waar ze beiden zo hard voor gewerkt hebben dan allemaal voor niets geweest?

Noel 1“Het is altijd degene die je niet zou moeten willen die je uiteindelijk het liefst wilt.” -blz.221-

Linda Kage neemt je wederom mee in een wereld die eigenlijk niet mag, maar toch zo goed voelt voor de personages. In dit tweede deel duurde het toch iets langer voor ik echt in het verhaal zat dan dat bij ‘Mason’ het geval was, maar dit kan ook absoluut te maken hebben met dat ik helemaal niets met football heb en bang was dat het weer zo’n standaard “stoere sport gozer”  verhaal zou worden. Desondanks wou ik het maar wat graag lezen, want deel een vond ik geweldig uit deze serie en daar was ik blij om want, gelukkig was dat standaard verhaal absoluut niet het geval. Toen ik eenmaal in het boek zat had ik hem ook echt in no time uit. Linda Kage heeft een onwijs fijne en spontane schrijfstijl en snijd met haar boeken soms behoorlijk heftige onderwerpen aan. Het is niet alleen een fijn verhaal om te lezen met de juiste mix tussen romantiek, drama en romantiek, maar er zit ook zeker een les in. Vooral de les dat mensen veel te snel uitgaan van vooroordelen, voordat ze verder kijken hoe iets eigenlijk in elkaar zit. En dat is een van de dingen waarom ik Linda haar boeken echt heel erg graag lees. Ik hoop dan ook dat er nog vervolgen op deze boeken komen, want ze vragen toch echt om meer. Je leeft zo mee met de personages en je begint ze hoe verder je met lezen komt steeds meer als je vrienden te zien. En dat maakt een boek nog eens extra aantrekkelijk als je het mij vraagt.

“Wees wie je bent en zeg wat je voelt, want zij die het wat uitmaken doen er niet toe en zij die ertoe doen, maken het niet uit.” -Bernard M. Baruch, blz 104-

Papiergeur: 🌟🌟🌟1/2