Gastreview: De Eilanden — Suzanne Vermeer

ISBN:9789400511347
Uitvoering:Audioboek
Speelduur:3 uur, 4 minuten
Uitgave:Juni 2019

De eilanden bevat zeven gloednieuwe spannende verhalen van Suzanne Vermeer, de koningin van de zomerthriller. Ideaal voor op het strand of aan het zwembad.

Zeven eilanden, zeven vrouwen, zeven geheimen.

Suzanne Vermeer schrijft niet alleen zeer succesvolle zomer- en winterthrillers, ook van haar korte verhalen kunnen haar talloze fans geen genoeg krijgen. De eilanden bevat zeven verhalen die zich afspelen op eilanden dichtbij en ver weg: van Ibiza tot Bali, van Gran Canaria tot Curaçao. Inclusief het winnende verhaal van Suzanne Vermeers “Schrijf je eigen vakantiethriller”-schrijfwedstrijd. Ideaal voor op het strand of aan het zwembad.

De laatste tijd ontbreekt het me wat aan tijd, ik wil graag lezen of boeken luisteren maar soms is het gewoon te druk. Ik besloot me maar eens te wagen aan een verhalenbundel. Deze trekken vaak niet mijn aandacht maar deze zag er interessant uit. Suzanne Vermeer is me al meermaals aangeraden en nu dacht ik laten we eens kijken wat dit mij gaat brengen. Zoals ik al eens vaker heb gezegd is een boek luisteren voor mij DE oplossing in mijn drukke periodes en vooral de oplossing voor mijn drukke hoofd. Het maakte het extra leuk dat de achterflap het getal zeven bevat. Een leuk persoonlijk weetje is dat zowel Bren als ik gek zijn op het getal zeven. Dus dit was extra leuk, haha.

De Eilanden 1

Deze verhalenbundel laat de wensen niet te over. Hij staat vol met bijzondere verhalen, de verhalen zijn zoals te verwachten kort en bondig. Dit is interessant, maar ook jammer. Het zijn verscheidene verhalen met verschillende hoofdpersonages. Zoals op de achterflap vermeld staat zijn het zeven korte verhalen. Al deze verhalen hebben minstens één vrouwelijke hoofdpersoon. Dit maakt de verhalen vrij uniek, want dit soort bundels hebben niet vaak een vrouw als hoofdpersoon. De verhalen zijn leuk en interessant opgebouwd, het enige wat mij heel erg stoorde was het feit dat de verhalen zo abrupt afgelopen zijn. De abrupte eindes zijn te wijten aan het feit dat ze open gelaten werden. Hierdoor voelt het verhaal niet af en verwacht de lezer dat er meer komt. Dit is echter niet het geval. Dat maakt dat je niet geheel in het verhaal komt en dringen daardoor niet alle verhalen even goed tot je door.

Al met al een dubbel boek, de verhalen waren goed geschreven en interessant verteld. Helaas worden er teveel eindes opengelaten. Ik eindig hierbij dan ook op 3.5 sterren

Verhaalopbouw: 🌟🌟🌟🌟

Overall: 🌟🌟🌟½