Review: Een nieuwe kans in Cockleberry Bay — Nicola May

Uitgever:Zomer & Keuning
Serie:Cockleberry Bay #3
ISBN:9789020537659
Aantal pagina’s:303
Uitgave:Juli 2020

Hartelijk dank aan Uitgeverij Zomer & Keuning voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Daar was dan het derde en tevens laatste deel in deze geweldige feelgood serie! Wat keek ik hier naar uit zeg. Rosa en haar hondje Hot (dog), Josh en nog vele personages weer hebben echt een plek in mijn bookish hart gekregen. Dus natuurlijk begon ik al snel met het lezen ervan. En ja hoor, vanaf de allereerste bladzijde waande ik mij weer in dat prachtige kustplaatsje Cockleberry Bay. Ook deze keer was het de ene keer al lezend met een lach en dan weer met een traan, want als Nicola ergens wel goed in is, dan is het je echt te raken met deze oh zo fijne boekenreeks.

Cockleberry Bay 3 1

Rosa worstelt met het idee of ze de Corner Shop zal gaan houden of niet, nu ze er ook het café ‘Rosa’s’ bij heeft waar ze over een tijdje fulltime zal gaan werken en met Josh maar wat graag een gezin wil stichten. Aan de ene kant wil ze het namelijk niet echt, want ja de shop is wel echt iets wat nog van haar alleen is, maar aan de andere kant weet ze ook dat het er toch wel makkelijker op zal worden als ze het wel zou doen. Maar verkopen van haar winkeltje zit er niet in, want haar overgrootvader had in het contract opgesteld dat ze de winkel alleen weg mocht doen aan iemand die het daadwerkelijk echt verdiend. Aan Rosa de taak om dit te gaan uitzoeken dus en Rosa zou zichzelf niet zijn als ze hier niet een hele unieke manier voor zou verzinnen.

“Hoewel ze met heel haar hart en ziel van de winkel hield en ze er nog helemaal niet zo lang werkte, wist Rosa dat het tijd was voor een nieuwe fase in haar leven. En dus was het tijd om de winkel door te geven aan iemand die hem oprecht verdiende.” -blz.42

Nadat het nieuws zich heeft verspreid dienen verschillende geïnteresseerden zich aan voor geliefde winkeltje, maar lang niet elke belangstellende heeft daar ook echt goede bedoelingen bij. Gaat het Rosa lukken om het goede van het slechte te onderscheiden en vindt ze uiteindelijk de enige echte juiste persoon voor haar oh zo geliefde Corner Shop? Rosa kijkt enorm uit naar het stichten van een eigen gezinnetje met Josh, maar hoeveel mooier zou dat zijn met dat ene beetje extra wat ze stiekem al zo lang hoopt te vinden.

Cockleberry Bay 3 2

“Vertel je geheim aan de wind, maar verwijt hem dan niet dat hij het aan de bomen doorverteld.” -blz.74-

Wederom gebeurt er van alles in het leven van de bewoners van Cockleberry Bay, er komen flink wat levens op hun kop te staan, wat bij mij soms voor aardig wat tranen zorgde. Maar toch is dit laatste verhaal in de Cockleberry Bay serie weer net zo hartverwarmend en mooi als de delen hiervoor. Want als ik een serie wel in mijn hart gesloten heb, dan is het deze wel. De personages zijn (op een aantal na dan) gewoon zo leuk en lief dat je wel van ze moet gaan houden hoe verder je in de boeken vordert. Een nieuwe kans in Cockleberry Bay neemt je voor de laatste keer mee naar dit prachtige idyllische kustplaatsje en zijn bewoners. Wat ga ik ze missen… Dit is absoluut een trilogie die ik zeker meerdere keren zal gaan lezen. Gewoon omdat je dat soms nodig hebt in je leven 😀 Ik hoop dat Nicola May nog lang zal blijven schrijven, want boeken als dit heeft een mens nooit genoeg! Aan mij heeft ze er in ieder geval een absolute fan bij 🙂  Hou jij van een feelgood met een echt goed, mooi en hartverwarmend verhaal, geweldige personages en een kustplaatsje waar je niets liever van zou willen dan dat je er echt heen kon gaan, dan is deze trilogie het absoluut voor jou, je gaat er zo geen spijt van krijgen! Ik wens je dan ook nu al heel veel leesplezier en laat me weten wat jij ervan vond 😀

Lettertype: 🌟🌟🌟🌟1/2

3 Comments on “Review: Een nieuwe kans in Cockleberry Bay — Nicola May

1. Hi Bren, Wat lekker dat je zo genoten hebt van de Cockeberry serie! Het is ook heerlijk om in het leven van Roda én Hot te stappen, hè?
    Dankjewel voor je fijne review.
    Deze quote vond ik super:
    Want zo is het maar net, zeker anno nu!!❤️😍🤩 Liefsss!

2. Bren, Kind of sad that this is the last in this lovely series by Nicola May! Rosa & her dog Hot are too loving of a team of characters in Cockleberry Bay to give them up! Now you have me wondering if Rosa will give up the Corner Shop now that she has the cafe!!! –You got to me, Bren! Good review! Phil