Review: Kies voor mij — Stefanie van Mol

Uitgever:                 Dutch Venture Publishing
Serie:                       Full Moon #1
ISBN:                       9789492585066
Uitvoering:             Paperback
Aantal pagina’s:     213
Uitgave:                   Juni 2017

In dit boek volgen we de verhalen van Jonathan en Camille. Vroeger waren ze elkaars buren, nou ja niet alleen dat, ze waren elkaars beste vrienden. En voor Camille is Jonathan de eerste jongen waar ze onwijs verliefd op werd. Samen waren ze onafscheidelijk en hadden ze een diepe, vriendschappelijke band. Tot die ene dag aanbrak die alles op zijn kop zette. Jonathan speelt drums en heeft nooit iets anders gewild dan de muziek wereld ingaan om het helemaal te gaan maken. Echter is zijn vader het hier allesbehalve mee eens en dwingt Jonathan om te kiezen tussen zijn familie en zijn muziek. Dat deed voor hem de deur letterlijk dicht, hij pakte zijn koffers en vertrok voor altijd uit zijn ouderlijk huis. Camille wil niets liever dan met Jonathan mee gaan, maar dat laat hij niet doe.

Kies voor mij - kaft

“Hij drukt zijn lippen nog een keer tegen de mijne en laat me dan los. Hij grijpt zijn rugzak, kijkt me nog een keer aan en zegt: ‘Vaarwel, Camille.” -blz.12-

Nooit heeft Jonathan, die beter bekend staat onder zijn bijnaam Sticks, spijt gehad van zijn keuze. Hij zit in een populaire rockband, genaamd Full Moon en ze zijn wereldberoemd. De vrouwen zijn gek op hem, maar hij heeft zichzelf opgelegd zich nooit meer te binden aan iemand.

Camille is Jonathan echter nooit vergeten en denkt nog vaak aan hem en hoe het zou zijn geweest misschien als ze wel met hem zou zijn meegegaan. Maar aan zulke gedachtes heeft ze jammer genoeg niets. Voor ze met haar studie begint gaat ze met haar beste vriendin, Karen, op vakantie waar ze naar een concert van Full Moon gaan. Hier ontdekt Camille al snel dat haar gevoelens voor Jonathan absoluut niet verdwenen zijn. Hij herkent haar echter niet als de Camille van vroeger, maar een blik op haar en hij wil alleen haar nog maar en zal alles op alles zetten om te krijgen wat hij wil….Gaat het ze lukken om toch weer samen te zijn? Of is hun leven zo vervreemd van elkaar dat er geen enkele kans van slagen kan zijn?

Kies voor mij 1

“Camille lacht. Niet zomaar een lach, maar een stralende, oogverblindende lach en ik besef op dat moment dat ik verloren ben. Deze meid gaat mijn leven op zijn kop zetten.” -blz.144-

Wat was dit een onwijs gaaf verhaal, ik heb het boek echt in no time verslonden en ben toen meteen in het tweede deel verder gegaan. Stefanie heeft zo’n onwijs fijne en vlotte schrijfstijl, de personages zijn geweldig leuk en het verhaal is ook echt goed. Verslavend goed zelfs! In het begin vroeg ik me nog een beetje af of dit het nou wel echt voor mij was, maar al snel herzag ik mijn mening en vloog ik door de rest van het boek heen. De liefde tussen Camille en Jonathan is duidelijk voelbaar en je wil niets liever dan dat die twee gewoon weer voor elkaar kiezen, maar of dit ze dan ook echt gaat lukken….hun levens zijn totaal verschillend geworden en de tijd heeft natuurlijk ook niet stil gestaan met de dingen die ze beide hebben meegemaakt. Continue zat ik maar van “come on people” !!! En op het moment dat je denkt Yes….komt er dat einde van het boek…..hoezo cliffhanger? Ik moest dan ook echt gelijk doorlezen in het tweede deel. Maar mijn recensie daarover komt volgende week online 🙂