Review: Mason — Linda Kage

Genre:                             New Adult / Romance
Uitgever:                         SVM Publishing
ISBN:                               978 94 93030 18 3
Uitvoering:                    Paperback
Aantal pagina’s:           408
Uitgave:                          Juli 2019

In dit boek leren we Mason Lowe en Reese Randall kennen, beiden hebben nogal een verleden op hun naam staan. Mason staat bekend als gigolo, hij is door privé omstandigheden in de wereld van de prostitutie terecht gekomen. Vanuit zijn werk op de country club schijnt hij de rijke vrouwen voor een flinke som geld te plezieren. Bijna alle meiden vallen in katzwijm voor hem, maar hij ziet niemand staan. Mason moet niets weten van relaties. Hij lijkt het wel prima te vinden zoals zijn leven gaat. Maar is dit ook wel echt zo, of zit hier een heel ander verhaal aan vast?

Mason Cover

“Mason Lowe was perfect. Nou ja, afgezien van dat hele gigolo-gebeuren dan. Maar ja, als je dat even ter beschouwing liet, vielen alle andere mannen bij hem in het niet.” -blz.115-

Reese is sinds kort verhuisd, ze woont in een appartement boven de garage van haar oom, tante en nichtje Eva. Dit was echter niet zonder reden. Ze is gevlucht, haar leven was niet meer veilig waardoor ze wel naar de andere kant van het land moest vluchten. Haar ex-vriendje is een regelrechte hufter en heeft haar geprobeerd te vermoorden, alleen krijgt zijn vader, die advocaat is, hem elke keer weer op vrije voeten, dus het proces tegen hem blijft lopen en hij….is op zoek naar haar en oh wee als hij haar weet te vinden. Sinds haar vlucht heeft ze ook haar naam laten veranderen naar Reese Randall om zo te proberen aan haar ex te kunnen ontsnappen. Ze vindt het  verschrikkelijk dat het allemaal zo moet, maar hoopt dat het recht toch zal zegevieren en ze dan eindelijk kan terugkeren naar haar roots. Maar dan ontmoet ze op school de knappe Mason…en staat haar wereld op een hele andere manier op zijn kop.

“Ik weet hoe sneu ik klonk. Elke vrouw die zoiets toegeeft aan een man die haar heeft ontweken, kan net zo goed haar hart uit haar borst scheuren, het aan hem overhandigen en smeken: Hier, zou je dit alsjeblieft voor me willen fijnstampen en in kleine stukjes willen scheuren? Alvast bedankt.” -blz.172-

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en de spanning begint steeds meer op te bouwen tussen Reese en Mason. Ze heeft zichzelf nog zo gezegd niet verliefd op hem te worden, maar dat tegenhouden blijkt heel zo makkelijk nog niet te zijn als ze elkaar steeds beter leren kennen. Het begint met een vriendschap, wat geleidelijk aan overgaat naar plagerijtjes en onschuldig flirten. Vanaf het begin af aan heeft Mason Reese heel duidelijk te verstaan gegeven dat meer dan dat er niet in zit. Maar ook Mason lijkt steeds meer moeite ermee te krijgen om zich aan zijn belofte naar zichzelf te houden. De chemie tussen de twee lijkt op springen te staan, maar of dit überhaupt wel een kans van slagen heeft is nog maar de vraag…

Mason 1

“Je bent eigenzinnig… en toch ook conventioneel. Onschuldig, maar wereldwijs. Gereserveerd en toch extravert. Openhartig, maar behoedzaam. Modieus, maar ook praktisch. En kinderlijk, terwijl het je ook lukt om volwassen te zijn, Het lijkt wel alsof je… de perfecte tegenstelling bent.” -blz.280-

Nadat ik even moest bekomen van de proloog van het boek, want dat is best even heftig, trok ik gelukkig al snel mijn mening over het boek bij. Ik dacht eerst dat dit geen boek voor mij zou zijn. Maar dat was het gelukkig absoluut wel, want wauw wat een verhaal. En niet een standaard new adult boek bomvol erotiek en al, nee er zit echt een hele gave verhaallijn in. Het is spannend, interessant, verdrietig maar ook met heel veel humor, want wat heb ik vaak hardop moeten lachen om het sarcasme van Reese, echt wat een heerlijk personage is zij. De schrijfstijl van Linda zorgt ervoor dat je maar door en door wilt lezen en ik las dit boek dan ook in sneltreintempo uit. Want wat zit dit verhaal goed in elkaar en wat zijn de personages fijn. Je gaat gewoon van ze houden, of je dat nou wilt of niet. En dat is fijn 🙂 als je zo’n band met ze opbouwt. Ik heb werkelijk genoten van dit verhaal. Linda Kage heeft met dit boek absoluut een topper neergezet en ik ga dan ook snel verder met lezen binnenkort in het tweede deel van deze duologie “Verboden Passie” dat ik als recensie-exemplaar heb mogen ontvangen van de uitgeverij 🙂

Vertelling: 🌟🌟🌟🌟1/2
Verhaal: 🌟🌟🌟🌟1/2