Gastreview: Indigo — Latoya Moirae

Genre:                        Young Adult
Uitgever:                    LetterRijn
ISBN:                           978-94-918756-2-5
Uitvoering:                Hardcover
Aantal pagina’s:        239
Uitgave:                      September 2018
Ik las het boek Indigo van Latoya Moirae, het boek gaf mij een fantasy-achtige indruk, maar al snel kwam ik erachter dat deze Young Adult verre weg is van. Maar heeft Latoya mij weten te verrassen met dit verhaal?

De jarenlange vriendschap tussen de 18-jarige Caro en haar twee beste vrienden, de broers Nick en Noah, verandert van karakter op het moment dat ook de hormonen een rol gaan spelen. Tijdens een vakantie in Portugal gaat dat een steeds grotere rol spelen en dat blijft niet zonder gevolgen. Caro’s vader Wyn heeft zo zijn eigen problemen die aan de oppervlakte komen wanneer hem steeds vaker vervelende ongelukjes overkomen. Als Caro de bloedmooie en mysterieuze Pia ontmoet, sluiten de twee vriendschap en wordt ze zich er meer en meer van bewust waar haar hart werkelijk ligt. Ondertussen raakt ze verstrikt in een afschuwelijke wraakmissie, gericht op iemand die lang geleden een jong meisje gruwelijk heeft mishandeld en voor het leven verminkt. Indigo is een Young Adult waarin liefde, spanning en wraak de boventoon voeren, waarbij het maar helemaal de vraag is of iedereen de vakantie ongeschonden doorkomt.

Ik begon dit boek met een open mind, ik ben gek op Young Adult boeken en er was iets in de kaft wat me leek aan te spreken. Het eerste hoofdstuk windt er geen doekjes om, want je begint gelijk in de actie, geen onprettig geheel, want dit zorgt ervoor dat je meteen het verhaal in getrokken wordt. Latoya heeft in de eerste honderd bladzijden van het boek veel actie verwerkt waardoor het even voelde als van de hak op de tak springen.

Indigo 2

Er worden veel zware onderwerpen aangesneden in het boek waardoor het best zware kost is. Dit heeft Latoya mooi opgelost door van Noah de luchtige personage van het boek te maken. Hij zorgt ervoor dat de lezer ook de fijne gevoelens van de personages meekrijgen. De personages zelf hebben een hoog gun gehalte en Latoya weet je heel goed mee te voeren in hun emoties. De verhaallijn is ondanks de vele actie goed opgebouwd en dat zorgt ervoor dat je je als lezer vastbijt in het verhaal. Je moet weten hoe het afloopt.

Ondanks dat het verhaal in het begin wat onoverzichtelijk was door de vele gebeurtenissen weet ze dit aan het einde ruimschoots goed te maken door alle eindjes aan elkaar vast te knopen. Dit zorgde ervoor dat het einde extreem spannend was en ook makkelijk weg las.

Voor de fans van Young Adult met een licht thriller gehalte is dit echt een boek om je hart op te halen. Ondanks mijn gemengde gevoelens aan het begin van het boek geef ik dit boek 4 sterren.