Review: Night Thinker – Luna van Roosen

ISBN:                       978 94 6396 711 2
Uitvoering:            Hardcover
Aantal pagina’s:   251
Uitgave:                 28 februari 2020
Serie:                      #2 in een duologie

“Dit is mijn verhaal, mijn eigen sprookjesachtige vertelling over een droomprins en een kasteel vol familiegeheimen. Een verhaal dat zo verkeerd loopt dat het mijn leven in groot gevaar brengt.

Lora’s aankomst in het kasteel stond niet in de sterren geschreven. Toch ontrafelt ze onder de sterrenhemel beetje bij beetje Bobby’s familiegeheimen. Elke nacht werpt de maan nieuw licht op Bobby’s verhaal. Lora wil zijn waarheid ontdekken, maar bij elke ontdekking komt haar eigen veiligheid verder in het gedrang. Is zij in staat om eindelijk rozen te doen bloeien? Of zal ze nooit ontdekken welke rol voor haar is weggelegd in dit sprookje?”

Daar was ‘ie dan, Night Thinker. Wat keek ik hier naar uit na het eerste deel Day Dreamer in deze duologie te hebben gelezen. Want wat vond ik dat boek onwijs gaaf zeg, ik was dan ook heel erg benieuwd of het vervolg mij net zo in vervoering zou kunnen brengen als dat bij het eerste wel deed 🙂 Lees je mee of dat zo was?

Allereerst wat bij dit boek wederom opviel is de werkelijk prachtige cover in hardcover uitvoering. Ook staan er weer prachtige tekeningen en illustraties door het boek heen verweven bij elk begin en einde van een hoofdstuk. Alleen dat brengt je al gelijk in de goede sfeer om te beginnen met lezen 🙂 De sprookjesachtige wereld die Luna tot leven brengt bracht mij in het eerste boek al snel in vervoering en ik vloog dan ook door het boek heen, echter lukte me dat bij dit boek niet. Ik kwam niet makkelijk in het verhaal en het ging allemaal ook een stuk trager dan bij deel een. Ook was Lora haar manier van praten en denken anders dan in Day Dreamer, ze kwam ineens zoveel jonger over dan haar leeftijd werkelijk is. Ze kwam op mij vaker over als een meisje van net dertien dan als de stoere pubermeid van zeventien jaar. Dat vond ik toch wel erg jammer en het stoorde me ook echt bij het lezen. Ik heb het boek dan ook niet in een keer uit gelezen, maar heb het een aantal keren aan de kant moeten leggen, omdat het verhaal me niet bleef boeien. Natuurlijk heb ik het boek wel uitgelezen, want slecht is het absoluut niet. Alleen miste ik actie en de snelheid die er in het eerste deel juist wel heel goed inzaten. Ook ging het wel veel over haar zusje Amaryllis, maar je komt haar amper tegen in het boek tot je zo’n beetje tegen het einde van het boek kwam. Ik bleef mezelf dan ook tijdens het lezen afvragen waar Amaryllis was gebleven. Pas tegen drie kwart van het boek kwam de vaart er weer wat meer in en kwamen er de antwoorden die ik zo graag wou weten over verschillende personages en voorvallen. Daar vloog ik dan ook echt snel doorheen weer. Dat maakte me toch wel weer blij 🙂

“Ken je dat verhaal niet van de herdersjongen die zo vaak ‘wolf’ riep, waardoor niemand hem meer geloofde toen het zover was en de wolf zijn schapen opat?” -blz.60-

Het verhaal viel voor mij jammer genoeg dus toch wel wat tegen na het verbluffende debuut van het eerste deel, waarvan hier mijn recensie te lezen is 🙂

Natuurlijk kan dit wel eens gebeuren, niet elk boek kan natuurlijk mindblowing zijn 🙂 Toch is dit absoluut een leuke duologie om te lezen als je van “sprookjes, maar dan net anders” houdt, waar ik werkelijk waar dol op ben. Luna heeft een vlotte en spontane schrijfstijl en het verhaal is en blijft op zichzelf staand en kom je niet snel in een ander boek tegen. En dat vind ik toch wel echt een prestatie op zich. Ook zijn de illustraties en de tekeningen in het boek werkelijk prachtig en dat is toch ook zeker een heel groot pluspunt als je het mij vraagt 🙂 Ik hoop dan ook echt in de toekomst nog meer van haar te mogen lezen. Ik kijk er in ieder geval nog steeds naar uit….en ben heel erg nieuwsgierig naar haar volgende boeken 🙂

“Hij laat me los en haalt zijn schouders op. ‘ Het leven is niet vanzelf leuk, dat maak je zo, ‘prevelt hij.”-blz.92-

Cover: 🌟🌟🌟1/2