Review: Ragdoll – Daniel Cole

Uitgever:                Luitingh-Sijthoff
ISBN:                      978 90 245 7498 8
Uitvoering:           Paperback
Aantal pagina’s:  399
Uitgave:                Eerste druk, februari 2017, Tweede druk, maart 2017

“Vertel me eens, als jij de duivel bent, wat ben ik dan?”

En toen had ik dan eindelijk Ragdoll gelezen, dit boek stond al zo lang te wachten om gelezen te worden, maar elke keer was er wel iets waardoor ik er gewoon niet aan toe kwam. Maar het is me dan toch eindelijk gelukt hoor! En OMFG….wat is dit een ziekelijk goed boek!

Screenshot_20200225-162414_bolcom

Al heel snel raakte ik verslingerd aan het verhaal over een verknipte seriemoordenaar en wou ik alleen nog maar verder gaan met lezen. Rechercheur William Fawkes, oftewel Wolf, zoals zijn bijnaam luidt, is na maanden weg te zijn geweest voor “psychologisch onderzoek” eindelijk weer terug. En dat zal hij gelijk weten ook. Want niet veel later worden hij en zijn collega’s erop uit gestuurd om wel een heel ingenieuze en vreemde zaak op te lossen. Een die geen van allen ooit nog zal kunnen vergeten. Verschillende lichaamsdelen van wel zes slachtoffers vormen samen, wel netjes aan elkaar genaaid, een lijk. Het ziet er afschuwelijk en tegelijkertijd indrukwekkend uit, welke zieke geest heeft dit in vredesnaam bedacht en uitgevoerd? Door de pers wordt dit vreemde lijk al snel “de lappenpop” genoemd, waardoor de moordenaar bestempeld wordt met de naam “de lappenpop-moordenaar”. Alsof deze gruwelijke moorden al niet heftig genoeg op zichzelf zijn verergerd de zaak al rap. De lappenpop-moordenaar heeft een ‘to do’ lijst achtergelaten met daarop de namen van zijn volgende zes slachtoffers. Waaronder niet de minst belangrijke personen. Wolf en zijn team staan dag en nacht paraat om de moordenaar in zijn kraag te vatten, maar gaat dit ze ook daadwerkelijk lukken, of is deze zieke, intelligente psychopaat ze toch veel te slim af?

IMG-20200201-WA0001

“Ik heb al een seriemoordenaar mijn leven laten ruïneren. Ik ben niet van plan om een tweede te laten beslissen wanneer het voorbij is.” -blz.243-

Dit boek moet je gewoon gelezen hebben als je van thrillers houdt, want zo kom je ze niet heel vaak tegen. Wat zit dit verhaal onwijs goed in elkaar, van begin tot einde blijft de spanning aanwezig. Continu was ik aan het uitzoeken wie het geweest kon zijn en ik zat een aantal keren toch echt fout! Maar alles aan dit verhaal klopt gewoon, dit is wat ik van een thriller verwacht, die dosis spanning, het op het puntje van de bank zitten gevoel, de verslavende schrijfstijl, de heerlijke sarcastische humor, de plot twists die je elke keer weer op het verkeerde been weten te zetten en ga zo maar door. I freaking love this! Wat kan Daniel Cole onwijs goed schrijven, meesterlijk verhaal! Ik heb er, zoals jullie misschien al lichtelijk doorhadden, werkelijk van genoten. Eindelijk weer eens een thriller die met recht zich zo mag noemen! Top! En als jij als thriller liefhebber dit boek nog niet gelezen heb, twijfel dan niet langer en ga het lezen….want dit wil je echt gelezen hebben!

20200225_161806

En anders, doe het alleen al om die prachtige rug van het boek, een eye catcher en zo handig. Normaal lees ik zo voorzichtig mogelijk omdat ik het liefste geen leessporen en al achter laat op m’n lieve boeken, maar bij dit boek hoefde ik minder uit te kijken daarvoor, omdat het gewoon ideaal is ontworpen. En ik heb alle drie Daniel Cole zijn boeken in de kast staan met deze rug ontwerpen, whoop, whoop. Zo gaaf! Ofc ben ik heel erg benieuwd hoe zijn andere boeken gaan zijn, of ik daar heel snel aan toe kom, dat kan ik niet beloven, maar ik ga het zeker proberen 😀

Happy Reading !!!