Review: Blijf bij mij – Emma Anna

Uitgever:                Dutch Venture Publishing
ISBN:                       978 94 92585 47 9
Aantal pagina’s:    299
Uitgave:                  Februari 2020

Met heel veel dank aan Uitgeverij Dutch Venture Publishing voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke mening 🙂

9200000126129542

Oh, wat was ik onwijs blij dat dit boek op de mat kwam vallen! Ik keek hier zo naar uit, heb het eerste deel uit deze serie, Kom naar huis, verslonden en er moest gewoon een tweede deel van komen, het mocht gewoon niet zo eindigen. En yes, daar was ‘ie dan hoor 😀 Maar heeft dit boek mij ook gebracht wat ik zo hoopte? Lees gezellig mee en dan ben je er snel achter 😀

Hannah is nog altijd enorm verdrietig, met een gebroken hart om de beslissing die Luc heeft gemaakt. Ze kan het gewoon niet begrijpen waarom het niet anders kon. Maar ondanks haar gigantische verdriet en gemis, heeft ze haar leventje stukje bij beetje weer weten op te bouwen. Niet altijd makkelijk, maar niet onmogelijk, gelukkig. Ze werkt niet meer bij de Uitgeverij van Luc, dat kon ze gewoon niet meer doen voor haar gevoel, ze mist het werk nog altijd maar heeft toch een nieuwe baan gevonden in een bekende boekhandel. Daar heeft ze een leuke vriendschap opgebouwd met het neefje van de eigenaresse.

Langzamerhand probeert ze het verleden het verleden te laten en aan de toekomst te werken. Hannah denkt dit behoorlijk voor elkaar te hebben en lijkt het allemaal steeds beter een plaatsje te kunnen geven. Maar dan ziet ze Luc op haar werk, ineens staat hij daar de achterkant van een boek te lezen. En op dat moment beseft Hannah dat ze hem nog lang niet achter zich heeft gelaten. Maar opnieuw voor hem vallen, dat wil en kan ze niet, ze wil het haar hart niet opnieuw aandoen. Luc is nu een getrouwde man en kan elk moment vader worden. Je zou denken dat vooral dat laatste hem gruwelijk gelukkig zou moeten maken. Maar niets is minder waar. Hij gruwelt ervan dat hij met Saskia is, maar hij kan niet anders dan bij haar blijven en het zogenaamde gelukkig getrouwde spel spelen omdat hij anders zijn kind nooit te zien zal krijgen en dat feit kan hij niet over zijn hart verkrijgen om dat zijn eigen kindje aan te doen. Zijn gezondheid is ook verre van goed, de stress begint hem steeds meer op te breken en zijn hart heeft daardoor flinke klappen te verduren. Nee, het leven lacht hem absoluut niet meer toe, zoals het toen hij met Hannah was wel degelijk leek te doen. Langzamerhand lijkt hij steeds verder weg te zakken in een diep gat. Hoe kan het toch dat twee mensen die zo zielsveel van elkaar houden, niet samen kunnen zijn? Dit zou toch niet moeten kunnen?! Is er überhaupt nog een kans dat Hannah en Luc samen toch een toekomst op kunnen bouwen, of is dit nu toch echt verkeken….

“Het deed hem goed haar zo sterk te zien. Zo zelfverzekerd. Met een sterke mening. Alsof hij altijd al had geweten dat het in haar zat. Dat dit meisje verborgen zat onder al die onzekerheid en het minderwaardigheidscomplex. Een zachte buitenkant, maar een diamanten binnenkant.” -blz.149-

Wat ik in het begin al zei, wat keek ik onwijs uit naar dit boek zeg! En yes, ik kan eerlijk zeggen dat het een heerlijk boek is om te lezen. Er wordt nog meer ingegaan op de levens van Luc en Hannah. Ook leer je Hannah kennen als de onwijs sterke vrouw die ze eigenlijk al die tijd is geweest, je ziet haar bijna voor je ogen groeien en sterker worden. Prachtig vond ik dat. Ook worden heftige momenten in dit verhaal niet geschroomd, maar ook dat maakt dit boek zoveel meer echter. Alsof het werkelijk is gebeurd allemaal. Ik ben zo onwijs blij dat ik dit deel heb mogen en kunnen lezen, want voor mij voelt het nu echt als een geheel. Ik hoop ook zeker nog heel veel meer van Emma Anna te mogen lezen in de toekomst, want wat heeft ze toch een heerlijke schrijfstijl! Ik heb van begin tot eind genoten van dit verhaal in ieder geval 🙂 Ik hoop dat deze duologie dat jullie ook zal brengen, maar dat denk ik wel, want wat zijn deze boeken geweldig leesvoer, wat je ook nog eens tot nadenken zet op sommige momenten.

Ik raad ze in ieder geval absoluut aan!

Print/Lettering: 🌟🌟🌟🌟🌟
Originaliteit: 🌟🌟🌟🌟1/2
Verhaal: 🌟🌟🌟🌟1/2
Overall rating 🌟🌟🌟🌟1/2 😀

Mijn review over het eerste boek vind je hier!

En dan wens ik jullie voor vandaag een hele fijne dag, ondanks het vieze onstuimige weer. En natuurlijk….

Liefs Bren

Een gedachte over “Review: Blijf bij mij – Emma Anna

Bren, This duology New-Adult love story was written just for you with Hannah leaving her job at Luc’s Publishing House for a new job at a bookstore!!! This rekindled love story between Hannah & Luc sounds like things will not be easy for them. –You chose well here with an other intriguing review! Phil