Review: Blind Getrouwd – Laura van Dyck

Uitgever:                   Lannoo

ISBN:                         9789401463294

Uitvoering:               Paperback

Aantal pagina’s:      307

Uitgave:                    7 Januari 2020

Met hartelijke dank aan Uitgeverij Lannoo voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar. 😀

In dit boek volgen we het verhaal van Mei en haar leven is momenteel niet eentje waar ze nou echt trots op is. Zo is ze net aan de kant gezet door haar ex, haar huis is een zooitje waardoor ze nu druk bezig is met “ontspullen”. Ook loopt het niet bepaald lekker tussen de nieuwe vriendin van haar ex, Jessica ( een ongelooflijk vervelend, betweterig en naar mens) en haar. Wat nogal lastig is, aangezien ze ook collega’s van elkaar zijn…. Je kan dus wel zeggen dat Mei toe is aan een drastische en positieve verandering in haar leven. Maar ja…hoe? Tijdens het opruimen in haar huis komt Mei het pakje orakelkaarten tegen waarvan haar vader zegt dat die kaarten ervoor hebben gezorgd dat haar ouders samen zijn gekomen. Mei vind dit eigenlijk maar onzin, maar toch hebben de kaarten een bepaalde aantrekkingskracht op haar. Ze schudt de kaarten dan ook en trekt een kaart voor zichzelf en dat is niet zomaar een kaart. Ze begint vaker kaarten te trekken en elke keer weer lijken de kaarten een boodschap voor haar te hebben. Dit kan ze toch eigenlijk gewoon niet meer als onzin afdoen, daar is het wel heel erg toevallig voor toch?

“Eigenlijk was het unfair dat het echte leven niet zulke duidelijke aanwijzingen had als een boek of een sprookje, dacht Mei de volgende dag tijdens haar ontbijt, starend naar een mok met een relief van vissenschubben. ” -blz.37-

Mei trekt de kaart van de Liefde, Aphrodite en die kaart geef haar toch wel een hele bijzondere aanwijzing. Eentje waarvan Mei het eerst totaal niet zag zitten om daaraan mee te gaan werken. Ze wordt op het pad gezet om zich in te schrijven bij HErA, een relatiebemiddelingsbureau. En dan niet zomaar eentje, nee eentje die een match zoekt tussen mensen en ze aan elkaar koppelt als echtpaar, je trouwt dan dus met een volslagen vreemde. Haar beste vriendin Astra, staat te jubelen van vreugde als Mei uiteindelijk toch besluit om eraan mee te doen. Mei schrijft zich in en al snel wordt er voor haar een geschikte huwelijkskandidaat gevonden. Astra neemt haar mee bruidsjurken shoppen, ondanks dat Mei dat onzinnig vind omdat ze haar aanstaande niet eens kent. Toch laat ze zich ertoe overhalen en langzamerhand begint ook Mei meer plezier te krijgen in het op handen staande huwelijk. Maar gaat ze dit ook volhouden, of wordt Mei een van de runaway brides? En als ze doorzet, gaat het haar dan ook echt lukken om haar huwelijk tot een succes te maken, want het is tenslotte een huwelijk met een volslagen vreemde…

“Ze bleef staan, haar hart bonkend in haar keel, haar ademhaling onregelmatig. Dit was het dan, langer kon ze het niet uitstellen. Ze draaide haar hoofd opzij en keek naar de man met wie ze zou gaan trouwen. ” -blz.80-

Wat vond ik dit boek ontzettend leuk zeg en wat heeft Laura een ongelooflijk fijne en vloeiende schrijfstijl die je van begin tot eind meeneemt het verhaal door. Ik heb vaak zo hard moeten lachen om die heerlijke humor in het boek. Ik vond het een leuk, spontaan verhaal. Ik haatte die Jessica volledig mee met Mei, want wat is dat een ongelooflijk naar persoon zeg. Maar heb ook zo moeten lachen om de droge humor van Mei en haar beste vriendin. Blind Getrouwd is een heerlijke feelgood, met de juiste dosis romantiek, humor en gekkigheid. Precies wat ik af en toe gewoon even nodig heb om te lezen, gotta love a good Feel Good 😀 Raad het boek dan ook zeer zeker aan voor als je zin hebt in een onbezorgde leeservaring of bijvoorbeeld heel veel behoefte hebt aan een feelgood, want dit boek is echt top!

“Tja’, zei Astra. ‘Mind Blowing “misschien heb ik geen chocolade in mijn leven meer nodig – seks is zeldzaam.” -blz.210-

Rating: 🌟🌟🌟🌟