Review: Ordo Entia|Openbaring — Esmaralda van Belle

Uitvoering:                  Paperback

Aantal pagina’s:          249

Uitgave:                        September 2018

Serie:                             Ordo Entia #1 Openbaring

Screenshot_20200115-215130_Chrome

“Geachte heer Jeroen Vegter,

Onze condoleances met het overlijden van uw vader. Hij was een zeer gewaardeerd lid van onze gemeenschap. We verwachten u een week na het lezen van deze brief om twaalf uur s’nachts bij Vogelrots om uw vaders plaats in te nemen in onze gemeenschap.

Met vriendelijke groeten,

Bram Lucador”

-Blz.11-

Deze brief vindt de veertien jarige Jeroen in zijn schooltas, net zo’n soort envelop heeft hij al eens eerder gezien, vlak na de dood van zijn vader. Die pakte zijn moeder alleen onmiddellijk van hem af. Nu is zijn moeder niet bij hem in de kamer dus opent Jeroen de envelop en leest de inhoud. Eerst denkt hij nog dat het een of andere flauwe grap is van zijn klasgenoten. Maar dan ontdekt hij de naam Bram Lucador in een boek dat zijn vader in zijn boekenkast had staan, waardoor Jeroen de stap neemt om wel te gaan. Vanaf dit moment verandert Jeroen zijn hele leven. Hem is verteld dat zijn vader om het leven is gekomen door een aanval van een straathond, dit blijkt echter absoluut niet de reden te zijn. Nou ja….in ieder geval geen straathond…. En een gewoon ongeval was het al zeer zeker niet. Zijn vader is omgekomen tijdens een missie voor Ordo Entia, een zeer geheim genootschap dat mythische dieren beschermt en helpt. Om de balans tussen de mythische en de menselijke wereld in stand te houden. Jeroen heeft nooit geweten dat zijn vader dit werk had, dus dit komt dan ook als een shock. Jeroen krijgt de uitnodiging om zijn vaders plek in de orde in te nemen, natuurlijk wel eerst als student en om van daaruit verder te groeien. Jeroen neemt dit vol overgave aan, hij voelt gewoon dat dit zijn pad is dat hij hoort te volgen in zijn leven, dat hij hiervoor gemaakt is. Zijn moeder is het er absoluut niet mee eens en zegt hem dan ook weg te blijven van huis en haar zolang hij van plan is zich bij Ordo Entia aan te sluiten. Toch zet Jeroen door en komt te wonen in het prachtige gebouw van Ordo Entia. Hier leert hij al snel dat de wereld zoals hij die kende heel anders in elkaar zit en dat zijn familie ook absoluut niet is wie hij dacht dat ze waren.

“Dan springt het beest op. Drie kwijlende hondenbekken hangen vlak bij mijn gezicht. Vreemd genoeg ben ik niet bang. Uit de bekken verschijnen tongen, die als natte lappen over mijn gezicht glijden. Ik besef: dit is geen hellehond, dit is een onopgevoede puppy. En ik kan hem opvoeden, dat voel ik in heel mijn wezen.”-blz,22-

Het eerste wat mij opviel aan dit boek was de cover, want wat vind ik die gaaf. De groene man staat erop afgebeeld en laat ik daar nou echt iets mee hebben. Dus ja, cover mooi….dan ben ik al redelijk snel verkocht, hahaha. Maar of het verhaal dan ook goed is, dat is altijd nog maar de vraag….

Gelukkig heeft dit boek me absoluut niet in de steek gelaten. Wat heeft Esmeralda een onwijs gave wereld gecreëerd! Het deed me tijdens het lezen af en toe echt aan de Harry Potter wereld denken, al is het echt anders. Waar in HP de magie heerst is dat hier iets heel anders. En toch vind ik dat Esmeralda zich absoluut naast deze boeken mag gaan meten, want wat is dit gaaf!!! Haar schrijfstijl is fijn vlot, beeldend en nodigt vanaf de allereerste bladzijde gelijk uit tot verder lezen. Wat dan ook is wat ik gedaan heb, ik vloog echt door dit boek heen 😊 Ordo Entia is echt een heerlijke fantasy wereld die zich behoorlijk in deze tijd afspeelt en je meeneemt in een wereld waar je alleen maar van kon dromen. Geweldige mythische dieren, familiegeheimen, vriendschap, gevaar en de strijd tussen goed en kwaad. Alles zul je terug vinden in dit boek. Ik heb echt zo onwijs genoten van dit verhaal. En kan het elke fantasy liefhebber aanraden om te gaan lezen want, oh wat is dit ongelooflijk awesome! Ondertussen heb ik ook het tweede deel in deze serie al gelezen, dus ook de review daarvan zal binnenkort online verschijnen. Ik hoop echt dat er nog meerdere boeken in deze serie zullen verschijnen, want ik hou echt van deze wereld 😀

“Ik herinner het me als de dag van gisteren: ‘Wat voortvloeit uit deze vereniging, zal de balans tussen mythen en mensen voor eeuwig herstellen.” Op de een of andere manier klonk het onheilspellend.” -blz.223-

Rating:🌟🌟🌟🌟 4 ½

Een gedachte over “Review: Ordo Entia|Openbaring — Esmaralda van Belle

Bren, “ORDO ENTIA | REVELATION,” by author ESMARALDA VAN BELLE, sounds like a great book in which to escape!!! The reader enters the fantasy world of protagonist Jeroen when he joins “Ordo Entia,” the secret society protecting/helping mythical animals!!! –Quite a story!!! As the reviewer you sound totally captivated, having already read Book II in this series!!! –Another great review! Phil