Review: Adriano -Soraya Naomi

ISBN:                           9789463982306

Serie:                           Chigaco Syndicate serie #3

Uitvoering:                Paperback

Aantal pagina’s’:      394

Uitgave:                     December 2019

Hartelijke dank aan Uitgeverij Dutch Venture Publishing voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar.

“We hebben talloze vijanden. Feitelijk heb je alleen maar vijanden in deze wereld. Als je wel vrienden hebt, heb je ofwel veel geluk of je bent ongelooflijk naief. Mijn enige vriend is Luca. De enige die ik de levens van mijn familieleden toevertrouw is Luca, niemand anders.” – Adriano. blz,206-

Adriano Montesi, de hoofd-Capo van het Chicago Syndicate, is niet zomaar een organisatie, maar de maffia die alle drugshandel in Chicago en de rest van Illinois regelt. Boven Adriano staat Luca, als onderbaas en daarboven de baas van alles, James, de Capo-crimine. In de eerste delen uit deze serie hebben we vooral kennis gemaakt met Luca, wat ik absoluut niet erg vond moet ik zeggen, want hey groene ogen, donker haar…hello! 😀 Ik zweer het je, ik heb een zwak voor groene ogen, hahaha. (Klopt., red.)

Maar nu is het dan tijd om de vrouwenverslinder Adriano beter te leren kennen. Nu valt dat vrouwenverslinder de laatste tijd eigenlijk wel heel erg mee bij hem. Een eeuwige flirt zal hij altijd wel blijven, maar ja dat is natuurlijk ook de aard van het beestje. Adriano lijkt alleen nog maar aandacht te hebben voor Camilla Guillermo, de enige vrouw in zijn leven die het voor elkaar heeft gekregen om langer dan één vrijpartij interessant te blijven voor hem. Hij lijkt wel geobsedeerd door haar, keer op keer blijven zijn gedachten naar haar terugkeren. Hoe boos hij aan de ene kant ook op Cam is, zijn gevoelens voor haar worden steeds moeilijker te ontkennen. Er is alleen wel een probleem. Cam is natuurlijk nergens te vinden, ze is al maandenlang verdwenen. Cam is op de vlucht voor haar afgrijselijke verleden, ze is doodsbang. Maar Cam kan vluchten wat ze wil, een ding kan ze niet uit de weg gaan en dat zijn haar herinneringen aan Adriano. Of ze het nou wil of niet, ze blijft sterke gevoelens voor hem houden.

“Adriano bevrijdt een verborgen verlangen dat ik was kwijt geraakt in de periode dat ik in Dikke Sals verdorven ondergrondse club werd vastgehouden. Hij is de eerste persoon wiens aanraking ik kan verdragen. Zonder het te weten geneest hij mijn littekens. Er is een magnetische band tussen ons die veel te aanlokkelijk is om nog langer te weerstaan.”-Cam-

Cam haar vlucht komt tot een einde als ze geen geld meer heeft en daardoor ook geen enkele andere optie meer dan terug te keren naar de Loop. De plek waar alles is gebeurd, alle narigheid, maar ook waar ze Adriano heeft leren kennen. Eindelijk weet Adriano haar weer te vinden, maar wat ze ook voor elkaar voelen, het mag niet. Cam weet het misschien nog niet, maar Adriano wel, Cam is de dochter van James en als er iets verboden is in het Syndicaat, dan is het wel om te daten met de dochter van de allerhoogste baas. Dat zijn regels waar niemand tegen in hoort en mag gaan….tenzij je bereidt ben om de consequenties die hieruit voort vloeien te dragen. Maar of ze dit moeten willen en kunnen….

“Hou van mij en al mijn gebreken. Ik ben verre van perfect, maar hou ondanks dat van me,’zeg ik met onzekere stem. ‘Het is niet dat ik dat niet kan. Ik doe het simpelweg niet, Cam. Ik weiger je mijn wereld in te brengen.” -blz.90-

Net als de eerste twee delen zat ik al snel nadat ik begon met lezen in het verhaal. Soraya heeft met deze boeken zo’n ontzettend gave wereld geschapen. Een vol gevaar waar maar heel soms een plek voor liefde kan zijn zoals Luca die uiteindelijk heeft weten te vinden. Dit boek vond ik, ondanks dat ik echt een zwak voor Luca heb, echt de gaafste tot nu toe. Er gebeurt zoveel in en rondom het Syndicaat en het andere bedrijf van Adriano en Luca, zo is er bijvoorbeeld geld verdwenen en moet ook die kwestie opgelost zien te worden. Luca moet hiervoor terug komen van huwelijksreis en dan de zoektocht naar Cam. Maar ook daarna blijft het het hele boek door spannend en niet alleen de spanning die er inzit door de erotische scenes, nee ook echt spanning van shiiiiit hoe gaat dit aflopen. Ook kwam er in dit boek zoveel meer informatie vrij over het verleden van Cam, waardoor je haar zoveel beter leert kennen en begrijpt waarom ze bepaalde acties heeft ondernomen. Ook leer je natuurlijk al lezende Adriano beter kennen, want hoe stoer en gevaarlijk hij ook kan zijn, hij heeft wel degelijk een hele lieve kant, ook al laat ‘ie die maar heel weinig zien. De aantrekkingskracht tussen Adriano en Cam springt er echt vanaf, wat zijn ze gaaf samen! Het enige minpuntje dat ik dan heb is over de cover, Cam heeft daar lang haar tot over haar schouders, maar in het boek staat dat ze een boblijn kapsel heeft tot net onder haar oren. Dit vond ik dus wel een beetje jammer. Nu ben ik al geen groot fan van covers met personages volledig afgebeeld, omdat dat je eigen fantasie wat wegneemt, maar als het dan niet klopt met hoe de beschrijving in het boek is dan heb ik wel zo iets van: “Hmmmm…zorg dan wel dat dat klopt.”. Niet dat de cover nu niet mooi is, zo bedoel ik het niet, maar ’t is gewoon net even jammer. Al doet dat absoluut niet onder voor het verhaal, want dat is, zoals ik al eerder zei, echt heel gaaf. Ik kan best lang door blijven praten over dit boek, maar ik wil geen spoilers geven, dus dat ga ik dan ook niet doen. Ik ga verder gewoon mijn mond houden en als je van een gaaf maffia verhaal houdt met een flinke dosis spanning en erotiek, dan is dit gewoon echt een serie voor jou! Het leest gewoon heerlijk rap weg en het verhaal zit goed in elkaar, ik vond het weer super 🙂 en kijk nu alweer uit naar het vierde deel in de serie 😀

“Haar woorden brengen leven in mijn moordenaarsziel.” -Adriano-

Rating: 4 1/2 ster

Mijn recensies over de vorige boeken in deze serie kun je hier vinden :

Een gedachte over “Review: Adriano -Soraya Naomi

Bren, There sure is a lot here in this review & I can hear your excitement carried over from Books I & II, here with Book III, “Adriano,” & you anticipation of Book IV by author Soraya Naomi. You do an excellent job laying our the hierarchy of the Mafia family here in this Chicago Syndicate trafficking in drugs from capo Adriano, the protagonist in Book III, to next higher-up Luca, who you adore, & then the Supreme Boss James!!! I was fascinated that by the rules of the Family dating the Supreme Boss’s daughter Camilla was forbidden! Camilla fleeing despite her forbidden love affair with Adriano & return out of the necessities of life was quite a twist of story-line. Clearly, you are captivated by the mob scene & their life & convey your excitement to readers of your review. As if that were not enough, author Soraya Naomi’s “excitement & eroticism” in her writing clinched “Adriano” as a sure hit for you! —GREAT REVIEW, BREN!!! Phil