Review: Schaduw van de tijd – Jen Minkman

Genre:                     Fantasy / Romance

Uitgeverij:              Dutch Venture Publishing

ISBN:                       9789492585011

Uitvoering:             Paperback

Aantal pagina’s:    343

Uitgave:                 Februari 2017

Het eerste wat me opviel toen ik dit boek kocht was de prachtige cover. Ik heb niet heel vaak iets met covers waar personen op staan eigenlijk, omdat ik vind dat dat gelijk de eigen verbeelding bij hoe een personage eruit ziet weghaalt. Maar deze cover sprak me echt direct aan. Nu is de editie die ik van dit boek heb wel de oude en is er inmiddels een hele nieuwe voor in de plaats gekomen zodat boek 1 en 2 ook echt perfect bij elkaar aansluiten. Maar ik ben helemaal happy en tevreden met deze uitgave, die Jen ook nog eens gesigneerd heeft voor me, so happy me 😀

“SOMS IS HET VERLEDEN NOG NIET ECHT VOORBIJ”

Hannah gaat voor de zomervakantie naar haar broer toe om samen vakantie te houden in het vakantiehuisje van hun moeder in Arizona. Ze heeft er enorm naar uitgekeken en is wel toe aan rust en gezelligheid om zich heen. Daar aangekomen wordt ook het contact weer hersteld tussen haar en Josh, de oude jeugdvriend van haar broer Ben. Alleen is er niets meer over van dat kleine iele jochie van toentertijd, maar is Josh uitgegroeid tot een knappe (bijna) volwassen man, ze herkende hem in eerste instantie niet eens! Hannah merkt al snel dat ze meer dan alleen vriendschappelijke gevoelens voor hem heeft. Eerst twijfelt ze nog of dat wel kan, ze is een paar jaartjes ouder dan Josh. Hij is bijna achttien, al komt ‘ie over alsof ie vele jaren ouder is en al zoveel heeft meegemaakt. Hoe dichter Josh en Hannah naar elkaar toe beginnen te groeien, hoe lastiger slapen voor Hannah wordt. En niet eens door haar hevige verliefdheid. Hannah wordt gekweld door heftige nachtmerries over het verleden van de Navajo’s en nare schaduwen die haar blijven achtervolgen. Maar ook in wakkere toestand lijkt Hannah steeds vaker rare dingen mee te maken, het lijkt alsof de schimmen uit haar dromen haar ook in het echte leven achtervolgen. En waarom komt Josh toch steeds in haar nachtmerries voor? Hannah snapt er werkelijk niets van en begint te denken dat ze langzamerhand gek aan het worden is. Het lijkt er steeds meer op dat het verleden uit haar dromen toch ook iets met de toekomst van nu te maken heeft, maar wat in vredesnaam en waarom wordt zij daarmee lastig gevallen?

“De aantrekkingskracht tussen hen was veel te sterk om te negeren. Zelfs nu Josh aan de andere kant van het grasveld stond en met Ben praatte, kon ze voelen dat hij dichtbij was. Het was misschien moeilijk om bij hem te zijn, maar het was nog veel moeilijker om hem los te laten.”  —blz.145-

Het verhaal wist me ook snel in haar greep te krijgen en te houden, ik heb altijd al iets gehad met de cultuur van de indianen en hun hele manier van leven en geloven e.d. En dat dit boek daar dan ook voor een heel groot gedeelte over gaat maakte het voor mij natuurlijk extra gaaf om te lezen. Wat moet hier ook een hoop research in hebben gezeten om dit boek tot stand te krijgen zeg, echt helemaal geweldig! Tijdens het lezen kon ik het hier en nu even loslaten en me wentelen in de wereld van “Schaduw van de Tijd” . De personages werden al snel vrienden, zo goed kwamen ze tot leven door Jen haar beeldende schrijfstijl.  Ik heb werkelijk genoten van dit verhaal, dat zo lekker weg las en fijn in elkaar zit. Ik kijk dan ook heel erg uit om binnenkort in het tweede deel te gaan beginnen. Die al klaar ligt op mijn TBR stapel voor de aankomende tijd, want ik doe mee aan de blogtour, Jeej! Zin in.

“Het was een bizarre gedachte. Hoewel de zon scheen, de radio aanstond en het een zorgeloze zomerdag leek, liep ze op dit moment nog steeds gevaar voor eigen leven.”
—blz.222-

Rating: 🌟🌟🌟🌟

Een gedachte over “Review: Schaduw van de tijd – Jen Minkman

Bren, An intense review of what must be an intense Fantasy Romance between Hannah & Josh! I think the title translates, “”Shadow of Time,” by Jen Minkman. Hannah’s dreams of the past coming into her ghosts of the present & including Josh & her experiences with the Navajos are such nightmares that she starts to think she is slowly going crazy! –What a summer vacation in Arizona! Two more things really attracted you here; 1) the author’s in depth treatment of the Native American way of life & beliefs, & 2) the author’s “visual writing style” that made the characters seem to be your friends. No wonder you look forward to Jen Minkman’s next in this series!!! –EXCELLENT REVIEW, BREN, ONCE AGAIN!!! (Do you notice in the long first paragraph that somehow your words repeat several times?) Phil