Review:Black-Out Remi Versie 2.0 – Lara Reims

ISBN:                                9789463886024

Uitvoering:                     Hardcover

Aantal pagina’s:            370

Uitgave:                          15 Oktober 2019

Met dank aan Uitgeverij Hamley Books voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar 🙂

Blackout Kaft

Daar was ie dan, deel twee van Lara haar trilogie rondom Remi en het onwijs gave Creodroom 😀 Wat keek ik hier naar uit zeg! Heeft het me ook gebracht wat ik hoopte? Lees gezellig mee en je komt erachter 🙂

“Met een klap zet Remi de pot pindakaas op tafel. Ha! Een perfecte creatie! Het zal wel! Zo perfect dat hij niet eens de liefde van de mensen die hem opvoedden voor zich had kunnen winnen!”

Iedereen is nog maar amper bekomen van de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden in het vorige boek, laat staan het allemaal verwerkt te kunnen hebben, als Jerome vermist blijkt te zijn. Niemand weet waar hij kan zijn. Geen rust voor Remi en Emma, Jerome moet gevonden worden. Al staat Remi er aardig alleen voor lijkt het wel. Emma is de laatste tijd erg afwezig, ze lijkt met iets heel anders bezig te zijn dan met de zoektocht naar hun beste vriend, maar wat? Dat weet Remi niet, ze houdt hem totaal niet op de hoogte. Remi wordt het zat en besluit daarom ook om alleen op onderzoek te gaan. Jerome kan toch niet zomaar van de aarde verdwenen zijn, hoe zou hij alleen al het Creodroom uit moeten zijn gekomen? Terwijl Remi hard op zoek is naar antwoorden over zijn verleden en over het hoe en wat rondom zijn verschijning gaat hij tegelijkertijd op zoek naar zijn beste vriend. Zijn vertrouwen heeft een fikse deuk opgelopen waardoor hij amper nog iemand durft te vertrouwen, maar dan krijgt hij hulp uit onverwachte hoek. Hoe verder Remi komt met zijn zoektocht naar zichzelf, met de hulp van alle nieuwste uitvindingen in het Creodroom, hoe dichter hij bij de waarheid ook komt. Maar kan hij deze waarheid wel aan? Is alles wel zo hapklaar als dat hij al die tijd dacht over zijn zogenaamde ouders? Ook slaagt hij er in om sporen te vinden van waar Jerome zich misschien wel eens op zou kunnen houden. Opnieuw staan Remi en zijn vrienden een spannende tijd te wachten, gaan ze het redden en gaat alles zoals ze hopen?

“Thot heeft altijd gezegd dat je in het Creodroom kwam als je een bijzonder talent hebt, maar het lijkt hier soms meer op een verzameling dolende en gekwetste zielen.” -blz.98-

Lara Reims heeft het opnieuw voor elkaar gekregen. Haar schrijfstijl betoverde me bij het eerste boek al, maar ik ben nu echt hopeloos verloren. Wat een gaaf boek is dit! De wereld van Remi en het Creodroom gaat mij nog lang niet vervelen, ik hou er echt van. En oh wat wil ik zelf graag glenzen, wat lijken die dingen me geweldig om te hebben, wat een bron van informatie kan er tot je komen dan, heerlijk toch! Je kan merken dat Lara enorm gegroeid is met schrijven, je komt meer en meer over de personages te weten en de onderwerpen die ze aansnijdt zijn ook echt een probleem in deze wereld, zo goed gedaan!

Vanaf de eerste tot aan de laatste bladzijde wist ze me volledig in te pakken, ik wou het boek gewoon niet wegleggen waardoor ik soms volledig de tijd verloor; koken wat is dat? Het verhaal zit supergoed in elkaar en is absoluut spannend. Maar ook de nieuwste uitvindingen in het Creodroom laten het hart van een scifi liefhebber toch zeker heel wat tellen sneller slaan, wat zijn die gaaf zeg! Het gevecht dat Remi met zichzelf voert over zijn “ouders” en het gevoel dat ze nooit van hem gehouden hebben is werkelijk hartbrekend, liefste wil je hem troosten en hem zeggen dat alles echt wel goed komt, je leeft zo mee met de personages in het boek. Dit vind ik ook zo goed en fijn gedaan, ik hou van zo’n beeldende schrijfstijl dat je eigenlijk niet eens meer doorhebt dat je een boek aan het lezen bent, maar het eerder lijkt alsof je er zelf bij bent. Love it!

“Ineens staat ze tegenover hem, met haar handen op zijn schouders. ‘Remi, je moet dit zelf doen. Niet alleen jij, maar ik ook. Misschien doet het er niet zoveel toe wat je moeder overkomen is. En of en hoeveel ze van je gehouden heeft. Het gaat erom wat jij doet, wie jij bent, hier en nu. Dat is het enige wat telt.” – Emma. blz,165-

Dat ik van dit boek genoten hebt lijkt me wel duidelijk en wat kijk ik ontzettend uit naar het derde en laatste deel in deze trilogie, zeg. Ben zo benieuwd hoe het ze verder zal vergaan. Ook is mijn collectie gesigneerde boeken weer verder uitgebreid, want Lara heeft dit boek gesigneerd voordat Uitgeverij Hamley Books de blogtour boeken op de post deed, zo gaaf! Helemaal blij mee 😀

Ik kan deze boeken dan ook zeker aanbevelen, ze zijn werkelijk verslavend goed! Een beetje: Harry Potter maar dan met een dosis scifi in plaats van magie! Heerlijk toch 😀

“Ik wou dat ze eens opschoten met hun onderzoek naar teleportatie, Ik wordt gek van dat gedraaf, die treinreizen, zwevende capsules,’ moppert Emma terwijl ze naar een het lokaal lopen waar een boekenkast toegang tot een ondergrondse gang biedt. ‘Middeleeuws gedoe!”- blz.332-

Ik moest zo lachen om deze zin, moest hem dus nog wel even met jullie delen 😀

Rating: 🌟🌟🌟🌟🌟

Mijn recensie van het eerste deel uit deze trilogie kun je hier vinden.

Een gedachte over “Review:Black-Out Remi Versie 2.0 – Lara Reims

Bren, Your review gets readers as excited as you are about Lara Reims ‘ second book. “BLACK-OUT REMI VERSION 2.0 in her trilogy! From all you say, it sounds like not only Young-Adult / Scifi but also quite a thriller: Remi’s investigation leading to where Jerome might be & the absence of love from his parents that he discovers; Emma apparently absent from the search for Jerome & off doing her own thing; & the latest inventions in Creodrome! Certainly Lara Reims’ writing style & story-line led you to compulsively read on! –Another hit book & hit review by YOU!!! Wait for book III!!! Phil