Review: Fatale Keuzes – Nina Verheij

Uitgeverij:                        Hamley Books

ISBN:                                 9789463886048

Uitvoering:                      Paperback

Aantal pagina’s:             380

Uitgave:                            Oktober 2019

Met dank aan Uitgeverij Hamley Books voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar.

Ook dit keer deed ik weer gezellig mee met een blogtour van Uitgeverij Hamley Books, deze keer draait het om Fatale Keuzes van Nina Verheij. Ik was echt heel erg benieuwd naar dit boek, de cover vond ik al erg intrigerend en daarom alleen al, moest ik gewoon weten hoe het verhaal zou gaan 🙂 Dus hier zit ik dan, met koorts door de griep, achter de laptop de recensie te schrijven over dit verhaal. Lezen jullie mee?

“Kun je nog terug nadat je iemands ware aard hebt leren kennen?”

Emily is een jonge criminologie studente en loopt voor haar opleiding stage bij het politiebureau. Ze woont samen met haar huisgenoten Lisa en Yurre in een soort van studentenwoning. Lisa heeft al haar hele leven een contactverbod lopen tegen haar vader, het enige dat ze weet waarom dit zo is, is dat hij aan de alcohol en drugs en erg agressief van aard moet zijn geweest, toen hij met haar moeder samen was. Toch is Lisa nieuwsgierig naar haar vader en pakt na ruim twintig jaar het contact dan ook weer op. Emily laat het vooral in het begin maar zo, maar gaat daarna toch op haar werk informatie vergaren over de vader van Lisa. Tijdens haar onderzoek komt ze erachter dat Lisa’s vader heel wat meer op zijn kerfstok heeft staan dan dat er bekend is gemaakt. Ze voelt zich ontzettend schuldig, maar weet niet hoe dit aan te pakken. Daarbij gaat het leven van Emily ook nog eens niet over rozen. Kortgeleden heeft ze haar relatie met haar ex-vriend verbroken, maar in plaats van dat ze zich heerlijk vrij kan voelen met haar herwonnen vrijheid ontpopt Matt zich tot een walgelijke kerel die haar maar niet met rust wil laten, hoe vaak ze hem ook aangeeft dat hij haar moet vergeten en door moet gaan met zijn eigen leven.

Fatale Keuzes 3

“Zou je het beseffen, vlak voor de laatste keer dat je uitademt, dat de onsterfelijkheid die je jezelf altijd wijsmaakte te bezitten, niet meer dan een sprookje was om niet in angst te hoeven leven? -blz.221-

Dit boek weet je van het ene op het andere spoor te zetten en net als je denkt dat je het allemaal hebt uitgeplozen zit er toch weer een twist in die je weer volkomen verbaast doet staan. Er waren een paar dingen die ik vrij snel doorhad, maar zo ook dingen die ik echt zo niet zag aankomen en trust me, dat is best knap met een thriller bij mij 🙂 . En daar hou ik van in een thriller, dat het niet allemaal uitgekauwd is en hetzelfde verhaaltje volgt als dat er al duizend en een van zijn. Nee, dit boek houdt werkelijk de spanning er van begin tot het einde volledig in. Loved it! Zelfs m’n depressie en m’n griep konden me er niet toe zetten om dit boek aan de kant te leggen, moest mezelf er echt af en toe, toe dwingen om mezelf echt even die rust te gunnen. Dat zegt veel bij mij 🙂 Heerlijk is dat als een boek je zo weet te verassen en je meetrekt het verhaal in. Nina haar schrijfstijl is heerlijk uitnodigend en vlot geschreven. Dus hou jij van een goede en spannende thriller die je meerdere malen op het verkeerde been weet te zetten? Dan is dit absoluut een boek voor jou! Twijfel niet, maar haal dit boek en laat je verassen met dit geweldige verhaal.

“Your face it haunts my once pleasant dreams.
Your voiced it chased away all the sanity in me.
-Evanescense,”My Immortal”

Rating: 🌟🌟🌟🌟½

2 gedachtes over “Review: Fatale Keuzes – Nina Verheij

Bren, Your review is strong in conveying that there are plot twists in this thriller that surprise the reader again & again, you being right up there as well being taken by surprise! The premise as you reveal of “Fatal Choices,” by Nina Verheij, has plenty to start; Emily interning as a criminologist, trying to help unfold the mysterious life of her friend Lisa’s estranged father, while Emily having a struggle of her own trying somewhat unsuccessfully breaking off her relationship with Matt. The fact that you could not put this book down due to anticipation of plot twists, despite your own illness, speaks well for the author’s skill writing refreshingly new plot lines as opposed to things you had read before in other thrillers. Once again, Bren, you hook readers’ interest in this book by your review!!! Your enthusiasm for “Fatal Choices” comes through loud & clear! —Great job here once again! Phil