Review: Knetterverliefd

Uitgeverij:             Dutch Venture Publishing

ISBN:                      978-94-92585-37-0

Uitvoering:           Paperback

Aantal pagina’s:  205

Uitgave:                 Juni 2019

Met dank aan Uitgeverij Dutch Venture Publishing voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar.

“Na een diepe zucht sluit ik mijn ogen, ga ik rechtop zitten en mompel ik: ‘Ik ben ehm…nooit, maar dan ook nooit echt verliefd op iemand geweest. Iemand aan wie ik mezelf helemaal durfde te geven.” -blz.13-

Knetterverliefd vertelt het verhaal over de 29 jarige Carolina Linguri, oftewel Caro. Nadat haar vriend haar keihard aan de kant heeft gezet staat haar hele leven op zijn kop. Ze krijgt het dringende verzoek zijn huis binnen een week te verlaten en raakt door deze break-up ook haar grootste klant kwijt voor haar cateringsbedrijf. Caro is behoorlijk van slag, maar is dit alleen omdat Julian haar zo harteloos aan de kant heeft gezet of is er meer aan de hand? Ze verlaat Amsterdam dan ook zo snel mogelijk en verruilt het drukke stadsleven voor een, naar zij hoopt, rustig dorpsleven in een bouwvallig huisje in het Noord Hollandse dorpje Dremmen. Haar beste vriendinnen Sascha en Aniek verklaren haar volledig voor gek, maar steunen haar alsnog in haar plannen. Het belangrijkste voor hun is dat Caro nou toch eindelijk eens gaat doen wat zij echt wil. Op Caro’s eerste avond op haar nieuwe plekje wordt er een bucketlist opgesteld met vijf dingen die Caro absoluut nog wilt meemaken en ondernemen binnen afzienbare tijd, waaronder de wens om nu eens echte verliefdheid mee te maken. Zal het Caro gaan lukken om haar leven zo te krijgen zoals zij dat voor ogen heeft?

Knetterverliefd 1

“Het vuur is nagenoeg veilig gedoofd en ik kijk vanaf de bank vergenoegd naar deze man. Is dit wat ik voel nu verliefdheid? Hij is zo ontzettend lief en attent. Is er uberhaupt een reden om niet verliefd op hem te worden? -blz.134-

Ik vond dit boek zeker erg vermakelijk. De cover sprak me als eerste al heel erg aan, ik vind de tekenstijl erg vrolijk overkomen en dat is toch ook wel wat je graag wilt bij een feelgood :).  Vanessa Thuyns haar schrijfstijl is lekker vlot en spontaan. Al snel zat ik in het verhaal en kon me laten meevoeren in het nogal roerige leventje van Caro. Er zaten stukjes tussen dat ik echt hardop heb gelachen, ik hou d’r van als een boek dat kan doen. Zoals de meiden met elkaar omgaan en praten kwam zo herkenbaar over voor me, waardoor het totaal niet moeilijk was om me in ze te verplaatsen. Het dorpse leven verruilen voor dat van een grote stad heb ik zelf ook ooit gedaan en ook ik heb hier net als Caro geen moment spijt van. Zou ook niet meer in een drukke stad willen wonen 🙂  Okay, het is net als dat Caro dat in het boek had misschien even wat wennen maar het heeft gewoon iets. Ik vond het heerlijk dat Vanessa dat gevoel in dit boek zo goed liet overkomen. Ook vond ik de personages stuk voor stuk leuk neergezet en kwamen ze tijdens het lezen dan ook echt tot leven in mijn hoofd. Ik raad dit boek dan ook zeker aan voor de feelgood liefhebbers en geef het dan ook 4 sterren 😀

“Ik schiet in de lach en sla lieflijk op zijn blote been. Hij trekt me zachtjes naar zich toe en binnen no-time zorgen we weer voor wat spetterend vuurwerk in de slaapkamer. Dit noem je dus knetterverliefd. -blz.181-

Happy reading!!!