Review: Luca- Soraya Naomi

ISBN:                             978-94-63867-95-5

Aantal pagina’s:          339

Uitgave:                        Maart 2019

Uitvoering:                  Paperback

Serie:                             Chicago Syndicate serie, book two

Met dank aan Uitgeverij Dutch Venture Publishing voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar.

Luca is het tweede deel in de “Chicago Syndicate” serie. Ik was na het lezen van het eerste deel erg benieuwd geraakt naar hoe het verder zou gaan met Fallon en Luca en dit boek stelde me daarin gelukkig niet teleur.

“Als ik eenmaal die deur door ga, kom ik niet meer terug. Dit is je laatste kans om iets te zeggen’, waarschuwt Luca me. Mijn hart schreeuwt dat ik hem de afgrijselijke waarheid moet vertellen. Toch blijft mijn blik op de vloer gericht en de tranen druppen over mijn bovenbenen als Luca staat te wachten op het antwoord dat hij nooit zal krijgen.” – Fallon.blz.171-

Fallon en Luca zijn door alle gebeurtenissen het vertrouwen in elkaar kwijt geraakt. Hun relatie is door alle leugens en dingen die verzwegen werden, hoe goed bedoeld dan ook, op de klippen gelopen. Ze proberen beiden zo goed en zo kwaad als het kan ieders hun leven weer op te pakken naar hoe het was voor ze elkaar ontmoet hadden, verder te leven, maar dan alleen, zonder elkaar. Maar in plaats van het oude vertrouwde, rustige, voorspelbare leven, wat Fallon had voor haar relatie met Luca, weer terug te krijgen lijkt alles om haar heen in elkaar te storten. Ze mist Luca verschrikkelijk, maar probeert zichzelf wijs te maken dat ze het allemaal best zonder hem aankan. Ook Luca wordt verscheurd door zijn emoties, hij mist Fallon zo erg dat hij zelfs meerdere malen naar de drank grijpt, een toevlucht waar hij zich eigenlijk niet toe kan laten verleiden, omdat zijn werk en daarbij ook zijn leven hierdoor flink op het spel kan komen te staan. Dan wordt Fallon’s baas, Alex, vermoord en wordt ze door de vondst van een raadselachtig papiertje in de kluis van Alex, met haar naam erop, als verdachte gezien door de politie. De ellende blijft zich maar opstapelen, maar ze weigert hulp in te schakelen bij Luca. De ene na de andere vreselijke gebeurtenis blijft zich aanbieden, tot de dag waarop de meest afgrijselijke ervaring in haar leven  aanbreekt, stort Fallons leven volledig in elkaar en neemt ze dan eindelijk de stap, ze neemt contact op met Luca. Ze weet zich totaal geen raad meer met wat anders nog te doen en hoopt dat hij haar kan helpen. Gaat het dan toch nog goed komen tussen Luca en Fallon?

“Ook al vind ik de omstandigheden verschrikkelijk; ik ben blij dat ze zich aan mij vastklampt en niet aan een andere man, want ze is nog steeds de mijne. Nu ik merk welk effect haar pijn op mijn emoties heeft, maakt dat me duidelijk dat we nog steeds onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.” – Luca.blz.220-

Luca 3

Ook dit deel wordt geschreven vanuit de ogen van Fallon en Luca en is in de ik-vorm geschreven. Soraya haar vloeiende, vlotte schrijfstijl wist me weer te boeien en zorgde er mede voor dat ik ook dit deel in een rap tempo uit had. In dit deel maken zowel Luca als Fallon veel persoonlijke ontwikkeling en groei door, dat was erg mooi om te lezen. Ze moeten elkaar weer leren te vertrouwen. Zal Fallon dan eindelijk Luca’s werk als de onderbaas bij het Chicago Syndicate, de maffia van Chicago, leren te accepteren en hem als persoon los te zien van zijn werk? Zou ze gaan inzien dat, wat er ook gebeurt, Luca er altijd voor haar is en het goed met haar voorheeft?

“Elke relatie vereist bepaalde compromissen.’Maar compromissen kunnen moeilijk zijn. ‘Ik leun tegen het aanrecht. ‘Als je van elkaar houdt, is het de moeite waard. ‘Dat is waarschijnlijk waar, maar soms kan een diepgewortelde liefde de grootste obstakels niet overwinnen. Als liefde nou maar eens alle problemen in de wereld kon oplossen? Als mijn liefde voor Luca nou maar eens zou overgaan, want ik ben als de dood dat ik hem voor de rest van mijn leven ga missen.” – Fallon.blz.197-

Dit tweede deel sluit gelijk aan waar het eerste stopte, je wordt gelijk weer meegetrokken in de wereld van Fallon en Luca, erg fijn gedaan 🙂 . Omdat de personages in dit deel veel meer werden uitgediept kon ik ook veel beter een band met ze krijgen, hun persoonlijke  groei is erg goed beschreven en geeft goed weer hoe en wat. De seksuele uitspattingen zijn in dit deel iets minder dan in het eerste boek, maar dat vond ik absoluut niet erg. Het verhaal ging verder en het was erg spannend. Je wil doorlezen, er gebeurt heel veel in hun levens en je moet gewoon weten hoe het verder gaat. Ik heb het erg leuk gevonden om aan deze blog tour mee te doen en zo met deze serie in contact zijn gekomen. De boeken zijn een absolute aanrader voor de liefhebbers van New-Adult, romantiek maar wel met een spannend verhaal eromheen.

“Het is zo rustgevend dat hij, zelfs na maanden van elkaar gescheiden te zijn geweest, precies weet wat ik nodig heb, Ik moet het er allemaal uitgooien. Met alles wat er sinds de zomer is gebeurd, heb ik nu gewoon behoefte om te kunnen huilen, omdat mijn leven is veranderd op manieren die ik nooit had voorzien.” -Fallon.blz.224-

Rating:                           🌟🌟🌟🌟

Happy reading!!!

2 gedachtes over “Review: Luca- Soraya Naomi