Review: Een nieuw begin- Angelique Haak

ISBN:                     978 94 6109 362 2

Uitvoering:             Paperback

Aantal pagina’s:     350

Uitgave:                  2017

Rating:               🌟🌟🌟🌟

Met dank aan Angelique Haak voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar.

“Hij merkte al een poosje dat hij meer nodig had, het moorden zelf was niet meer genoeg. Dit was een nieuwe kick en hij genoot van de adrenaline die op dit moment door zijn lijf ging en het bloed sneller door zijn aderen liet stromen.”  -blz.24-

Rechercheur Moordzaken Jennifer Brugman keert na dertien jaar terug naar haar geboortestad Rotterdam na een zeer heftige traumatische ervaring in Groningen mee te hebben gemaakt. Ze hoopt alles achter zich te kunnen laten en opnieuw te gaan beginnen. Jennifer probeert haar verleden in Groningen en wat haar daar is overkomen krampachtig voor alles en iedereen verborgen te houden en vooral voor haar nieuwe collega’s. Gelijk op haar eerste werkdag worden Jennifer en haar collega’s met een brute moord geconfronteerd. Jennifer stort zich volledig op de moordzaak waarbij de moordenaar een duidelijke voorliefde heeft voor de Griekse Mythologie. Al snel volgt er een tweede moord en is het al snel duidelijk dat de moordenaar zijn slachtoffers doelbewust uitzoekt. Zijn slachtoffers zijn getrouwde vrouwen die hun partner bedriegen met vreemdgaan, het ziet er naar uit dat dat hij ze hiervoor straft. Gaat het Jennifer lukken om wat haar is overkomen geheim te houden? Vooral nu het er steeds meer op begint te lijken dat de Mythologie-moordenaar het op haar voorzien heeft?

“Ze greep de wasbak vast en zag hoe angst haar tegemoet kwam vanuit de spiegel. Ze leek wel een vreemde. Hetgeen waar ze al die tijd bang voor was geweest, was nu dan toch gebeurd. Niks nieuw begin. De hele ellende begon weer van voren af aan.”-blz.174-

Angelique Haak heeft een heerlijk vloeiende en beeldende schrijfstijl. Je pakt het boek op en wilt het niet meer los laten, omdat je echt moet en zal weten hoe het verder zal gaan. Het verhaal zit onwijs goed in elkaar en ze weet de lezer verschillende malen op het verkeerde been te zetten. Het verhaal leest heerlijk vlot weg. Angelique heeft met dit debuut een razend spannende thriller weten neer te zetten. Ik heb echt enorm van het verhaal genoten en ben dan ook zeer benieuwd naar haar tweede boek “Uitgeschakeld”.

“Een nieuw begin” is een ware aanrader voor de thriller liefhebbers. Het verhaal is spannend, houd je van begin tot eind in zijn greep en is gewoon hartstikke goed! Dit wil je gewoon niet missen, Angelique is echt een schrijfster om in de gaten te houden, een thriller debuut van kwaliteit. Ik geef dit boek dan ook 4 sterren, ik heb echt genoten van dit verhaal 🙂