Review: Onyx, Lux 2

Titel :Onyx, Lux 2

Auteur :Jennifer L. Armentrout
Uitgeverij :Zomer & Keuning
Genre :YA, Fantasy met een tintje Sci-Fi
Rating :🌟🌟🌟🌟

Onyx; het tweede deel in de Lux pentalogie van Jennifer L. Armentrout. Nadat ik het eerste boek in deze reeks verslonden had ben ik direct in dit boek gestart. Ook deze keer werd ik gelijk weer het verhaal ingezogen, dit ging vrij makkelijk ook doordat Onyx start waar Obsidian eindigde. Ik ben echt gek op deze serie! Jennifer L. Armentrout heeft een heerlijke schrijfstijl die lekker vlot weg leest en beeldend is geschreven, hierdoor waan je je al snel in deze wereld en zie je alles voor je. En geloof me, je wilt Daemon voor je zien!

Katy en Daemon zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden geraakt. Daemon is hartstikke gek op Katy en doet er dan ook alles aan om dat aan haar te bewijzen en haar volledig voor zich te winnen. Katy daarentegen wantrouwt de hele boel, ze is ervan overtuigd dat hun gevoelens voor elkaar niet echt zijn, vooral die van Daemon niet en dat die alleen maar worden aangestuurd door hun buitenaardse verbintenis. Dit tot behoorlijke frustratie van Daemon.

Dan verschijnt hun nieuwe schoolgenoot Blake ten tonele. Daemon moet niets van hem weten en wil dan ook dat Katy ver uit zijn buurt blijft. Toch kiest Katy ervoor om wel degelijk met Blake om te gaan hoe zwaar ze ook gewaarschuwd wordt door Daemon om dat niet te doen. Is dit wel zo verstandig? Komt hiermee niet alleen de steeds verder groeiende relatie tussen Katy en Daemon op het spel te staan maar misschien ook wel veel meer? Ik zeg, koop gewoon de boeken, leen ze van de bibliotheek maar ga ze lezen, je zult er absoluut geen spijt van krijgen.

Onyx, een absolute aanrader voor de Young Adult, Fantasy liefhebbers.

Happy reading! Ik duik weer verder het derde deel (Opal) in. Heerlijk verslavend deze serie 😁

Een gedachte over “Review: Onyx, Lux 2

Bren, Well done! Somehow I struggle but get the translate box to pop up! You write so well. My first thoughts reading your review was that the story hangs so much on the interpersonal relationships. And then read at the end your words, “Onyx, an absolute must for the Young Adult, Fantasy lovers.” That explains much to me! Good job here! Phil